Wednesday, May 20, 2020

صفحه نخست » چین از تولید دارویی که می‌تواند مانع شیوع بیماری کرونا شود خبر داد

corona.jpg العربیه - اگر چه بیماری همه گیر کرونا در چین ظاهر شد و سپس به دیگر مناطق جهان گسترش یافت، اما این کشور دارای جمعیت بیش از یک میلیاردر اکنون تلاش می‌کند تا این بیماری همه‌گیر به هر شکلی متوقف کند.

در راستا ایت تلاش‌ها گروهی از دانشمندان چینی اعلام کردند در حال تهیه واکسنی امیدوار کننده جدید برای بیماری «کووید-۱۹» هستند که می‌تواند مانع از گسترش بیماری همه گیر کرونا شود.

طبق این گزارش دانشمندان چینی بی‌وقفه در آزمایشگاهی در حال تولید این داروی جدید هستند که به عنوان «پادتن» معرفی شده است.

این گروه از دانشمندان اطمینان می‌دهند که این پادتن جدید قادر به جلوگیری از همه‌گیر شدن بیماری کروناویروس جدید خواهد بود.

دانشمندان چینی انتظار دارند که داروی مورد نظر که پادتنی پیشرفته به شمار می‌رود نه تنها در کوتاه کردن زمان بهبودی بیماران مبتلا اثر بخش خواهد بود بلکه در تامین مصونیت برای بدن بیماران برای مدتی نیز مؤثر است.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه رئیس مرکز پژوهشی علوم ژنتیکی دانشگاه پکن گفت، این دارو در مرحله آزمایش روی حیوانات با موفقیت انجام شد.

او گفت دانشمندان با کمک‌گیری از «پادزهر» بوجود آمده در خون بیماران شفایافته برای تولید این دارو استفاده کرده‌اند.

او افزود، تیمش از خون ۶۰ بیمار بهبود یافته پادتن‌های ضد کرونا را جدا کرده و از طریق تحلیل و بررسی آن، این داروی جدید را تولید می‌کنند.

این دانشمند چینی و مدیر مرکز تخصصی «علوم ژنتیک» در دانشگاه پکن افزود: «وقتی ما «پادتن‌ها» را به موش‌های آلوده به ویروس کرونا تزریق کردیم، ویروس‌ها پس از پنج روز ۲,۵ هزار برابر کاهش یافته‌ و موش‌ها بهبود یافتند».

این داروشناس چینی گفت: «آزمایشات بالینی این دارو در استرالیا و سایر کشورها انجام خواهد شد و باید امسال برای استفاده آماده شود».

او ابراز امیدواری کرد که این پادتن‌ها به یک داروی تخصصی تبدیل شوند که همه گیری کرونا را متوقف کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy