Friday, May 22, 2020

صفحه نخست » حوله‌ بریتانیایی جوان ایرانی در ترکیه را به زندان انداخت + فیلم

holeh_052220.jpgیک مرد جوان ایرانی که در شهر قیصریه ترکیه زندگی می‌کند، احتمالا به سه سال زندان محکوم شود، زیرا حوله‌ای که پرچم بریتانیا روی آن نقش بسته بود را روی بالکن آپارتمانش آویزان کرد.

این مرد جوان که از او با نام «محمدرضا» یاد شده، با شکایت همسایگانش توسط پلیس ترکیه دستگیر و هم‌ اینک در انتظار محاکمه به سر می‌برد. او متهم است در روز «ورزش و جوانان» در 19 می 2020 حوله‌ای که روی آن پرچم بریتانیا نقش بسته بود، را بالکن آپارتمانش آویزان کرده. 19 می مصادف با روز آغاز جنگ استقلال ترکیه در سال 1919 است و در این روز یاد آتاتورک، اولین رئیس‌جمهوری ترکیه جدید که در سال 1923 به قدرت رسید، گرامی داشته می‌شود.

هر سال در 19 می، مردم ترکیه پرچم این کشور را از پنجره‌ها و بالکن محل زندگی خود آویزان می‌کنند و آویزان شدن حوله‌ای با پرچم بریتانیا از سوی مردم شهر قیصیریه اقدامی تحریک‌آمیز تلقی شده و آنها را به تماس با پلیس و شکایت از این جوان ایرانی واداشت.

روزنامه دیلی‌میل بریتانیا در گزارشی نوشت که هنوز به طور واضح معلوم نیست این مرد جوان به چه جرمی متهم شده ولی وزارت امور خارجه بریتانیا هشدار داد که توهین به ملت ترکیه و یا پرچم ملی این کشور جرم این مرد تلقی شود.

002.jpgتوهین به ملت و یا پرچم ترکیه بین 6 ماه تا 3 سال زندان در پی دارد و در حال حاضر «محمدرضا» منتظر است که حکم دادگاه درباره او صادر شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy