Saturday, May 23, 2020

صفحه نخست » اسماعیل بخشی، علی نجاتی و محمد خنیفر در لیست عفو زندانیان آستانه عید فطر

RELEASED_052320.jpgایندیپندنت فارسی - زیلابی، وکیل کارگران هفت‌تپه به تارنمای خبری «امتداد» گفته است که «اسماعیل بخشی، علی نجاتی و محمد خنیفر در لیست عفو زندانیان در آستانه عید فطر قرار گرفتند» و هم اکنون در انتظار «ابلاغ کتبی» قوه قضاییه به سر می‌برند.

به نوشته این تارنما، پیرو درخواست رئیس قوه قضاییه و با موافقت آیت‌الله خامنه‌ای، جمعی از محکومان امنیتی، از جمله تعدادی از دانشجویان، برخی کارگران هفت تپه و چند نفر از بازداشت‌شدگان روز کارگر، در لیست عفو قرار گرفتند.

فرزانه زیلابی، حقوقدان و وکیل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، با اعلام این مطلب گفته است که پیرو تماسی که با یکی از کارگران شرکت هفت تپه از سوی روابط عمومی قوه قضائیه انجام گرفته، به تائید رسیده است که «آقایان، اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و علی نجاتی از کارگران این شکرت که پیش‌تر بنا بر عناوین اتهامی به ۵ سال حبس محکوم شده بودند، در لیست عفو قرار گرفته‌اند.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او اضافه کرده است که هنوز ابلاغ کتبی در این رابطه از طریق وکیل پرونده به کارگران و موکلان صورت نگرفته است که طی روزهای آتی انجام خواهد شد.

طی ماه‌های گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، ده‌ها هزار نفر زندانی از زندان‌های کشور آزاد شدند، اما بسیاری از زندانیان عقیدتی و سیاسی از دایره شمول این مرخصی‌ها به‌دور ماندند. این موضوع باعث اعتراضات سازمان‌های بین‌المللی حقوق‌بشری و همچنین نهادهای مرتبط با سازمان ملل شد.

آزادی این چندین تن در حالی صورت می‌گیرد که در اسفندماه گذشته، وکیل اسماعیل بخشی طرح اتهام‌های امنیتی تازه و برخوردهای فیزیکی با خانواده موکلش را تایید کرده بود. اسماعیل بخشی برای بار دوم در اول بهمن ماه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy