Thursday, May 28, 2020

صفحه نخست » مقاله برایان هوک در نیویورک پست درباره بخش فارسی صدای آمریکا

voa_052820.jpg-برایان هوک در «نیویورک پست» نوشت مردم ایران از سانسور سنگین رسانه‌ها رنج می‌برند و به گزارش‌هایی درست و صادقانه نیاز دارند.

- «بخش فارسی صدای امریکا باید اخباری درباره نقض حقوق بشر در ایران، فساد درون رژیم، و تحلیل‌هایی در مقابله با پروپاگاندای رژیم تولید کند بجای اینکه خودش آن پروپاگاندا را پخش کند».

-هوک تهدید کرد «اگر بخش فارسی صدای آمریکا نتواند هرچه زودتر به این استانداردها دست پیدا کند، کنگره باید بر اساس وظیفه خود در قبال مالیات‌دهندگان آمریکایی، قطع بودجه و تعطیلی این بخش را لحاظ کند».

کیهان لندن - نماینده‌ی ویژه آمریکا در امور ایران در یادداشتی که ۲۷ مه (۷ خرداد) در روزنامه «نیویورک‌پست» منتشر شده به فعالیت بخش فارسی تلویزیون صدای آمریکا (VOA) انتقاد کرده و گفته مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید بودجه شبکه‌ای را تامین کنند که «صدای ملاها» در ایران شده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

برایان هوک می‌نویسد بخش فارسی صدای آمریکا برای مقابله با اطلاعات و تبلیغات رژیم ایران باید بهتر عمل کند. این برای دولت ترامپ اولویت دارد زیرا حمایت از مردم ایران شامل دسترسی آنها به گزارش‌های مستقل و مستدل است.

این مقام آمریکایی نوشت «من بطور مرتب می‌شنوم که برنامه‌های پرطرفدار صدای آمریکا ناگهان لغو شده و با برنامه‌هایی با کیفیت پایین‌تر جایگزین شده‌اند. من ناراحت شدم وقتی دیدم در جریان اعتراضات تاریخی ضد رژیم در آبان گذشته که منجر به کشته شدن ۱۵۰۰ ایرانی شد، بخش فارسی صدای آمریکا مستندهایی درباره طبیعت پخش می‌کرد».

او با تاکید بر اینکه «مردم ایران از سانسور سنگین رسانه‌ها رنج می‌برند» گفت «آنها به گزارش‌هایی درست و صادقانه نیاز دارند. بخش فارسی صدای آمریکا باید اخباری درباره نقض حقوق بشر در ایران، فساد درون رژیم، و تحلیل‌هایی در مقابله با پروپاگاندای رژیم تولید کند بجای اینکه خودش آن پروپاگاندا را پخش کند».

برایان هوک تهدید کرد «اگر بخش فارسی صدای آمریکا نتواند هرچه زودتر به این استانداردها دست پیدا کند، کنگره باید بر اساس وظیفه خود در قبال مالیات‌دهندگان آمریکایی، قطع بودجه و تعطیلی این بخش را لحاظ کند».

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت صدای آمریکا باید بیش از این پاسخگو و عملکردش قابل بررسی باشد. وی اشاره کرد که برای شروع می‌توان هدایت «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده» را به شخصیتی که از سوی سنا تأیید شده است، سپرد. مایکل پک در ژوئن ۲۰۱۸ نامزد این مقام شد اما تأیید وی در سنا مورد توجه قرار نگرفت. مایکل پک پیشینه‌ی تخصصی در در فعالیت رسانه‌ای دارد و برای این مقام بسیار مناسب است و می‌بایست از سوی سنا تأیید شود.

یادآوری می‌شود که کاخ سفید روز نهم آوریل (۲۱ فروردین) در بیانیه‌ای تند به عملکرد شبکه «صدای آمریکا» (VOA) انتقاد و اعلام کرد که این رسانه بجای ترویج سیاست‌های آمریکا مبنی بر دفاع از آزادی و دموکراسی تبدیل به دستگاه تبلیغاتی چین و روسیه و جمهوری اسلامی شده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به پنهانکاری حزب کمونیست چین و گسترش ویروس کشنده کُرونا در دنیا آمده بود «روزنامه‌نگاران وظیفه دارند که حقایق را گزارش دهند، اما صدای آمریکا تبلیغات پکن را تقویت می‌کند. این هفته صدای آمریکا پایان ویروس کُرونا در ووهان را یک موفقیت توصیف کرد و آن را نمونه‌ای برای جهان دانست و سپس در توییتی، یک ویدئو از جشن ‌پایان قرنطینه را منتشر کرد و بدتر از آن زمانی که بسیاری از رسانه‌های آمریکا از برتری ما نسبت به چین گزارش می‌دهند، صدای آمریکا یک قدم فراتر گذاشت و در یک نمودار بر اساس آمار حزب کمونیست چین تعداد کشتار ویروس کُرونا در آمریکا و چین را مقایسه کرد! همانطور که کارشناسان اطلاعاتی آشکار کردند این ارقام یک مقایسه غلط و بیجا بوده است زیرا وسیله‌ای وجود ندارد که صحت و سقم ارقام اعلام شده چین را بررسی کنند. داستان ویروس کُرونا نمونه‌ای از این نوع خبررسانی است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy