Saturday, May 30, 2020

صفحه نخست » مرکل دعوت ترامپ برای شرکت در اجلاس گروه هفت در آمریکا را رد کرد

merkel_052920.jpgآنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دعوت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای شرکت در اجلاس گروه هفت در پایان ماه ژوئن را رد کرده است.

بی بی سی - سخنگوی خانم مرکل از دعوت آقای ترامپ تشکر کرده اما گفته است صدراعظم آلمان به خاطر همه‌گیری (پاندمی) کرونا نمی‌تواند دست به چنین سفری بزند.

استفن زیبرت، سخنگوی خانم مرکل گفته است صدراعظم آلمان همچنان اوضاع مربوط به همه‌گیری را رصد خواهد کرد.

کاخ سفید گفته است برپایی نشست هفت گروه صنعتی در آمریکا می‌تواند "بهترین مثال" برای بازگشایی امور باشد.

آمریکا میزبان امسال گروه هفت است. در ابتدا قرار بود آقای ترامپ از سران گروه هفت در یکی از زمین‌های گلف خود میزبانی کند اما پس از مطرح شدن انتقادهایی، آقای ترامپ از میزبانی این نشست در یکی از زمین‌های گلف خود در فلوریدا انصراف داد.

آقای ترامپ، شخصا به دنبال مطرح کردن این نشست در آمریکا بوده است. قرار بود این کشور در ماه مارس میزبان سران هفت کشور صنعتی باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا از برگزاری این نشست حمایت کرده و گفته است "در صورت ممکن" سران این کشورها باید رو در رو ملاقات کنند.

آلمان در مقایسه با سایر کشورهای پرجمعیت اروپایی، یکی از پایین‌ترین آمار مرگ براثر کرونا را داشته است. ۸۵۰۰ نفر در این کشور جان خود را به خاطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

این کشور "موفقیت نسبی" در کنترل شیوع کرونا داشته اما مقام‌های آلمان رویکرد محتاطانه‌ای برای لغو محدودیت‌های وضع شده در پیش گرفته‌اند.

اما در آمریکا سه ماه پس از از ثبت اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، شمار افراد جان باخته از صدهزار نفر گذشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy