Saturday, May 30, 2020

صفحه نخست » بازداشت رییس و معاون اجراییات شهرداری کرمانشاه در پی مرگ آسیه پناهی

arrest_053020.jpgبی بی سی - گزارش‌ها از ایران از "بازداشت" رییس و معاون اجراییات شهرداری کرمانشاه حکایت دارد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نوشته که به دنبال مرگ آسیه پناهی، زنی که در مقابل تخریب خانه‌اش مقاومت کرده بود، این دو مدیر بازداشت شدند.

پیشتر، شهرداری کرمانشاه از برکناری رییس اداره اجراییات و معاونش، به علاوه یک نفر دیگر، مسئول امور حقوقی شهرداری منطقه سه، خبر داده بود.

خانم پناهی ۶۱ ساله در اول خرداد بعد از کشمکش با ماموران شهرداری که قصد تخریب خانه‌اش را داشتند، درگذشت.

ویدیویی که از این حادثه منتشر شده، نشان می‌دهد آسیه پناهی برای جلوگیری از تخریب خانه‌اش که غیر مجاز ساخته شده بود خود را درون چنگک بیل مکانیکی انداخته بود.

انتشار این ویدیو با واکنش‌های بسیاری همراه شد.

بعد از مرگ آسیه پناهی، دادستان کرمانشاه گفت که پرونده او به عنوان پرونده قتل بررسی می شود.

استاندار کرمانشاه هم خواستار برخورد "جدی و قاطع" با عاملان تخریب منزل این زن ۶۱ ساله شد.

خبرگزاری‌ها هم از ادامه تحقیقات قضایی درباره این حادثه و حضور پرویز توسلی زاده، رئیس کل دادگستری کرمانشاه به همراه سعید طلوعی شهردار این شهر در محل حادثه در صبح امروز خبر داده‌اند.

آقای توسلی زاده گفته بنا به اعلام نظر پزشکی قانونی هیچگونه آثار ضرب و جرحی در بدن این زن وجود نداشته، اما پزشکی قانونی در حال بررسی است که "آیا رابطه‌ای بین فعل ماموران شهرداری و مرگ حادث شده وجود دارد یا نه."

او گفته: "بدون کم و کاست و هیچ گونه اغماضی با عوامل ناقض قانون در این حادثه برخورد خواهد شد."

سعید طلوعی، شهردار کرمانشاه هم گفته که در حادثه‌ای که به مرگ آسیه پناهی منجر شد، "ایشان با آمدن ماموران خود را داخل لودر می‌اندازد تا مانع تخریب شود و زمانی که پرسنل زن او را از لودر بیرون می آورند تا به محل اسکانی که از قبل تعبیه شده ببرند در طول مسیر که ظاهرا دچار بیماری قلبی بوده، جانش را از دست می‌دهد."

به گفته آقای طلوعی، "تخریب ملک‌های غیرقانونی معمولا کاری خشن است و معلوم نیست چه اتقافی می‌افتد، چرا که در مواردی برای اجرای قانون با مقاومت صاحب ملک روبرو می شویم و از این موارد بسیار اتفاق افتاده و در آینده هم خواهد بود."

اما علی پناهی، برادر آسیه به خبرگزاری ایسنا گفته که "ماموران اجرائیات شهرداری خواهرم را به قتل رساندند و گواه آن هم فیلمی است که برخورد مامورین اجرائیات را نشان می‌دهد."

او همچنین گفته که ماموران خواهرش را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

خانواده آسیه پناهی پیشتر گفته بودند که او به بیماری قلبی مبتلا بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy