Wednesday, Jun 3, 2020

صفحه نخست » اسرائیل دو موشک بالستیکی را در اوج تنش با ایران و حزب‌الله در سوریه آزمایش کرد

missiles_060320.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

شرکت دولتی "صنایع هوافضای اسرائیل" تاریخ این آزمایش ها را اعلام نکرده، هر چند پرتاب این موشک ها با وقوع بحران جهانی کرونا همزمان بوده است. در این آزمایش دو موشک از عرشۀ یکی کشتی دو هدف در دریا را آماج قرار داده اند. بُرد موشک های آزمایش شده ٩٠ و ٤٠٠ کیلومتر اعلام شده است.

صنایع هوافضای اسرائیل در بیانیه ای که به همین مناسبت در اختیار خبرگزاری فرانسه گذاشت تصریح نمود که هر دو موشک پس از طی مسافت با بالاترین دقت به اهداف خود اصابت کردند. بیانیه دامنۀ خطای دقت موشک های پرتاب شده را کمتر از ده متر اعلام کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با انتشار بیانیه ای از پرتاب موفقیت آمیز موشک های بالستیکی کشورش ابراز خشنودی کرد و افزود : "در اوج جنگ علیه ویروس کرونا ما همچنان امنیت اسرائیل را به شیوۀ تهاجمی و دفاعی تأمین می کنیم."

آزمایش های موشکی اسرائیل با تنش ها و درگیری های این کشور با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سوریه همزمان است. اخبار و گزارش ها از تشدید حملات مرگبار اسرائیل طی هفته های گذشته علیه نیروهای نظامی ایران و شبه نظامیان وابسته به این کشور در خاک سوریه حکایت می کنند.

اسرائیل در عین حال خواستار تمدید تحریم های سازمان ملل برای جلوگیری از فروش اسلحه به ایران است که قانوناً در اکتبر آینده خاتمه می یابند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اسرائیل همچنین بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان را از نزدیک رصد می کند و نگران است که جامعۀ بین المللی به کمک لبنان بشتابد بی آنکه نفوذ حزب الله در این کشور را کاهش دهد. خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع اسرائیلی نوشت : "لبنان نیازمند کمک بین المللی است، اما، باید در عین حال از نفوذ حزب الله بکاهد که مناسباتش با اسرائیل بیش از پیش تنش آمیز شده اند."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy