Friday, Jun 5, 2020

صفحه نخست » زیباکلام: من با موافقت و دستور دستگاه های امنیتی با رسانه های خارج مصاحبه می کنم

zibakalam_060320.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

صادق زیبا کلام، تحلیلگر اصلاح طلب، در مصاحبۀ تصویری مفصلی که به تازگی با تارنمای "اعتماد آنلاین" در داخل کشور انجام داده در پاسخ به این پرسش خبرنگار "اعتماد" که چرا او "با رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب خارج از کشور" بدون نگرانی مصاحبه می کند، گفته است چون با دستور و موافقت دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی کشور این مصاحبه ها را انجام می دهد.

البته، صادق زیبا کلام این اتهام را رد کرده که او "سوپاپ" رژیم یا وابسته به نظام اسلامی است، اما، وی گفته است که تمام مصاحبه های او با رسانه های فارسی زبان خارج از کشور با آگاهی و موافقت دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ایران و در جهت دفاع از کلیت نظام اسلامی ایران صورت می گیرد و هر وقت هم این دستگاه ها او را از این کار منع کنند، وی حاضر نیست تحت هیچ شرایطی به مصاحبه و همکاری خود با این رسانه ها ادامه بدهد.



👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

صادق زیبا کلام گفته است که در غالب مصاحبه ها با رسانه های فارسی زبان خارج از کشور او را عمداً در مقابل مخالفان نظام و "سلطنت طلب ها" و "فرشگردی ها"، یا شخصیت هایی نظیر حسن شریعتمداری و امیر طاهری قرار می دهند و در این رویارویی ها او ابایی ندارد که از "کلیت نظام اسلامی" حمایت کند.

زیباکلام سپس خطاب به خبرنگار اعتماد و منتقدان وی در داخل که به او ایراد می گیرند که در این مصاحبه ها عملاً نقش "سخنگوی جمهوری اسلامی" را ایفاء می کند، گفته است : "کار درست این است که شما بگویید چرا از تمامیت نظام دفاع می کنید." در توضیح بیشتر زیبا کلام سپس این سخن همیشگی اش را تکرار کرده که سقوط نظام اسلامی ایران سرآغاز عقبگردی بزرگ خواهد بود. او گفته است که در مصاحبه هایش او به مخاطبان خود می گوید که "اگر این نظام سقوط کند ٢٠ نمی شود آن ١٠٫٥ می شود ٢. حواستان جمع باشد."

صادق زیباکلام در جای دیگری از سخنانش افزوده است که برای مثال بعد از اعتراضات آبان ماه گذشته دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی او را از مصاحبه با شبکۀ "ایران اینترنشنال" منع کردند و وی از آن تاریخ تاکنون با این رسانه دیگر مصاحبه نکرده است.

در پاسخ به این پرسش که علت این تبعیت از دستگاه های امنیتی چیست، صادق زیباکلام گفته است : "چون آنها صاحب قدرت هستند."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

مصاحبۀ تصویری صادق زیباکلام با تارنمای "اعتماد" دربارۀ وضعیت کشور بیش از یک ساعت است و هرگاه مصاحبه کننده یا مصاحبه شونده خواسته اند قدری شفاف دربارۀ مسائل و مشکلات کشور صحبت کنند خودشان صدای خود را قطع کرده اند و بر روی اکران این جمله نقش بسته که "این بخش از گفتگو قابل انتشار نیست." با این حال، صادق زیباکلام شرکت در انتخابات نظام اسلامی ایران را حتا اگر به گفتۀ وی یک نامزد وجود داشته باشد مصداق دموکراسی و راه حل کلیه مشکلات کشور دانسته است، گر چه او نمی تواند حتا در رسانه های مجازی داخل کشور بدون خودسانسوری نظراتش را بیان کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy