Thursday, Jun 11, 2020

صفحه نخست » ۵۵ ضربه شلاق برای کارگر نانوایی به دلیل انتقاد از امام جمعه

flogg_061120.jpg-روز شنبه ۱۷خرداد، حکم ۵۵ ضربه شلاق به یک کارگر نانوایی از سوی دادگاه به اتهام «توهین به روحانیت» اجرا شد که با شکایت نورالله افشار امام جمعه و رئيس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چرام صادر شده بود.
-با افزایش انتقادهای کاربران، امام جمعه شهرستان چرام در بیانیه‌ای از اجرای حکم شلاق این کارگر ابراز بی‌اطلاعی کرده است!

کیهان لندن - یک کارگر نانوایی به اتهام «توهین به روحانیت» به دلیل انتقاد از امام جمعه شهرستان چرام در استان کهگلویه و بویراحمد در فضای مجازی، به ۵۵ ضربه شلاق محکوم و این حکم اجرا هم شد! این کارگر از پیامدهای نارضایتی امام جمعه چرام از رسانه‌ای شدن اجرای این حکم، شدید نگران است.

در پی شکایت امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد از روح‌الله ‌برزین کارگر یک نانوایی، حکم مجازات وی که ۵۵ ضربه شلاق بود روز شنبه ۱۷خردادماه اجرا شد.

این کارگر نانوایی به دلیل انتشار مطلبی انتقادی در یک گروه اجتماعی متهم به «توهین به روحانیت» شده که در نهایت حکم شلاق علیه وی را در پی داشته است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

این شکایت توسط نورالله افشار امام جمعه شهرستان چرام سال گذشته و پس از اظهار نظر روح‌الله برزین در یک گروه شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته و حکم صادره توسط واحد اجرای احکام دادگستری شهرستان چرام اجرا شد.

انتشار این خبر و تصویر بدن شلاق‌خورده این کارگر نانوایی، واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت و موج وسیعی از حمایت‌های مردم را در فضای مجازی به دنبال داشت.

روح‌الله برزین بر اساس رشته‌توئیت خبرنگار روزنامه شرق، حتی از پیامدهای انتشار خبر شلاق‌ خوردنش نیز ابراز نگرانی کرده و گفته است: «الان از توضیحات بیشتر معذورم. از نزدیکان شنیدم که ایشان (امام جمعه) از شرایط پیش‌ آمده ناراحت است. الان نگران پس‌لرزه‌های بعد از زلزله هستم.»

با افزایش انتقادهای کاربران، امام جمعه شهرستان چرام در بیانیه‌ای از اجرای حکم شلاق این کارگر ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

وی اما در این بیانیه، اجرای چنین حکمی را در راستای حفظ حقوق شهروندی دانسته و نوشته که بارها از روح‌الله خواسته تا از وی عذرخواهی کند، ولی او عذرخواهی نکرده و وی هم اقدام به شکایت قضایی کرده است.

روح‌الله برزین کارگر نانوایی درباره بحث درگرفته با امام‌ جمعه چرام و شکایت وی گفته است: «در گروهی ۳۰۰نفره و در پاسخ به خبرنگاری مطالبی نوشتم و فردی اسکرین آنها را برای امام جمعه فرستاد. پس از آن از من خواستند عذرخواهی کنم اما کسی به خاطر گناه ناکرده عذرخواهی نمی‌کند.»

او گفته است: «امام جمعه ۱۵ ماه پیش شکایت کرد و یک ماه پیش حکم آمد که مشاور امام جمعه آن را قرائت کرد، در این ۱۵ ماه، بیست نفر (ریش‌سفیدان) حدود ۵۰ بار به دفتر امام جمعه رفتند و از او خواستند شکایت را پس بگیرد اما قبول نکرد. می‌گفت هر کس خطایی می‌کند باید مجازات شود.»

این کارگر نانوایی حتی به دفتر امام جمعه هم مراجعه کرده ولی فایده‌ای نداشته است. وی گفته است: «آدم برای گناه نکرده عذرخواهی نمی‌کند اما من یکبار به اصرار مسئول اطلاعات به دفترش رفتم و گفتم آمدم ببینم برنامه شما چیست و اگر ارشاد و راهنمایی دارید به خودم بگویید.»

به گفته‌ی روح‌الله برزین، امام جمعه چرام در این ملاقات رفتار تندی با او داشته و به وی گفته که «این حرف‌ها چه بود نوشتی و باید مجازات شوی!»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy