Tuesday, Jun 16, 2020

صفحه نخست » امضای فرمان اصلاحات در نیروهای پلیس توسط ترامپ و ناکافی دانستن آن از سوی مخالفان

trump.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، یک فرمان اجرایی برای انجام اصلاحات در نیروهای پلیس این کشور را امضا کرد. او ابراز امیدواری کرد که این فرمان بتواند آتش اعتراضات را خاموش کند. دموکرات‌ها در اولین واکنش به این فرمان این اصلاحات را ناکافی و غیر الزام‌اور خواندند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مراسمی روز سه شنبه ۱۶ ژوئن فرمان اجرایی اصلاح ساختار و عملکرد پلیس را امضا کرد. در این فرمان محدودیت‌هایی در زمینه استفاده از زور و سلاح توسط نیروهای پلیس در نظر گرفته شده است. از جمله در این فرمان پیش بینی شده است که ماموران پلیس تنها هنگامی اجازه استفاده از روش موسوم به "خفه کردن" یا فشار بر گردن را خواهند داشت که جان مامور پلیس در خطر باشد. با این حال، این فرمان اجرایی احتمالا نمی‌تواند رضایت معترضان به پلیس را که خواستار ممنوعیت بدون قید و شرط استفاده از روش "خفه کردن" یا فشار بر گردن هستند را جلب کند.

دموکرات‌ها این فرمان اجرایی ترامپ را مبهم و ضعیف خوانده و گفته‌اند که این اصلاحات، پاسخگوی مطالبات معترضان به قتل جورج فلوید و خشونت پلیس نیست.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پس از امضای این فرمان اعلام کرد که آنچه دونالد ترامپ به اجرای آن فرمان داده است، " ناکافی و غیر الزام‌آور" است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

بخش اصلی این فرمان اجرایی یک صفحه و نیمی به ایجاد مراکزی برای آموزش تکنیک‌های تنش‌زدایی و تعیین معیارهای استفاده از زور برای افسران پلیس اشاره دارد. در این بخش، هدف بهبود عملکرد پلیس است.

بخش دیگر آن نیز به ایجاد بانک اطلاعاتی مربوط به سوءرفتار پلیس و خشونت این نیرو علیه مظنونان مربوط می‌شود.

در این بخش همچنین به ایجاد خدماتی برای واکنش مشترک و متمرکز تأکید می‌شود. در چارچوب این خدمات، افسران پلیس به همراه مددکاران اجتماعی به موارد غیر خشونت‌آمیز، به خصوص در ارتباط با نگرانی‌های سلامت ذهنی و مسائل اعتیاد به مواد مخدر، پاسخ می‌دهند.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در مراسمی در کاخ سفید پیش از امضای این فرمان اجرایی گفت که بنا بر روند جدید «فشردن گلو، مگر در مواردی که جان افسر پلیس در خطر باشد، ممنوع می‌شود.»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در سخنان خود گفت که با خانواده احمود آربری که اوایل امسال در ایالت جورجیا به دست دو مرد سفیدپوست کشته شد، و نیز خانواده‌های دیگر قربانیان خشونت‌های با انگیزه‌ نژادپرستانه، دیدار کرده و به آن‌ها وعده داده است تا برای بهبود اوضاع تلاش کند.

دونالد ترامپ در این مراسم از پلیس دفاع کرد و گفت: «افسران پلیس، زندگی خود را برای مردمی که نمی‌شناسند به خطر می‌اندازند. ما از افسران پلیس می‌خواهیم که هر روز جانشان را به خطر اندازند چرا که می‌دانیم افسران پلیس یکی از خطرناکترین مشاغل را در جهان برعهده دارند.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه قانون و دستورها باید در سراسر کشور اجرا شود، گفت: «ما نیازمند افزایش شفافیت در ادارات پلیس هستیم. می‌خواهیم که بالاترین استانداردها در ادارات پلیس حاکم شود و بالاترین استانداردها برای استفاده از زور پلیس وجود داشته باشد.»

آقای ترامپ با تأکید بر این موضوع که با تلاش‌هایی که به دنبال برچیده شدن ادارات پلیس هستند به شدت مخالف است، گفت: «ما خواستار اصلاحات پلیس هستیم، بدون آنکه ساختار آنها را تضعیف کنیم. اوباما و بایدن هیچ گاه نتوانستند در ساختار پلیس اصلاحی ایجاد کنند.»

وی همچنبن خواستار به اشتراک گذاشتن اطلاعات از سوی ادارات پلیس شد و گفت: «فعالان مدنی می‌توانند به مدیریت پیچیده پلیس کمک کنند. ما متعهد هستیم که با کنگره برای اصلاحات بیشتر پلیس همکاری کنیم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy