Thursday, Jun 18, 2020

صفحه نخست » کاهش شدید محبوبیت ایران در مقایسه با آمریکا در میان عراقی‌ها

iraq_061820.jpgایران اینترنشنال - نتایج نظرسنجی یک مرکز پژوهشی در عراق نشان می‌دهد که محبوبیت ایران در میان مردم عراق در مقایسه با آمریکا کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی مرکز مطالعات جامعه مدنی عراق (IIACSS) محبوبیت ایران در پایین‌ترین سطح خود در سال‌های گذشته قرار دارد.

این گزارش که در وب‌سایت عربی الحره منتشر شده، افزود که ایران تنها میان ۱۵ درصد عراقی‌ها محبوبیت دارد و در مقابل آمریکا برای حدود یک سوم عراقی‌ها محبوب است.

منقيث داغر مدیر این مرکز که نماینده موسسه نظرسنجی گالوپ در عراق هم محسوب می‌شود، در این زمینه گفت:«برای اولین بار است که مردم عراق، ایالات متحده را بر ایران ترجیح می‌دهند.» او افزود که این «یک پدیده جدید» در صحنه سیاسی عراق است.

داغر گفت: «کاهش شدید محبوبیت ایران در میان مردم عراق در حالی صورت می‌گیرد که در سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۷۰ درصد عراقی‌ها نظر مثبتی به ایران داشته‌اند.»

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که ایالات متحده آمریکا، گفت‌وگوهای استراتژیک خود برای تعیین سرنوشت روابط و همکاری‌های آینده خود با عراق را آغاز کرده است.

دور نخست این گفت‌وگو میان دو طرف، هفته گذشته برگزار شد که بر اساس آن واشنگتن بر پایبندی خود برای کاهش نیروهایش در عراق را تاکید کرد. بر اساس بیانیه مشترک میان آمریکا و عراق، دو کشور بر توسعه همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy