Friday, Jun 19, 2020

صفحه نخست » قوه قضائیه: مرگ قاضی ایرانی در بخارست صدمه‌ای به پرونده فساد اکبر طبری نمی‌زند

B4FF172F-6894-4F0C-AD00-018BF20629AF.jpegبی بی سی فارسی

واکنش‌ها در ایران به مرگ غلامرضا منصوری، قاضی ایرانی در بخارست پایتخت رومانی، ادامه دارد.

جسد آقای منصوری روز گذشته پایین ساختمان هتل دوک رومانا پیدا شد.

آقای منصوری که قاضی اجراییات در قوه قضاییه ایران بود، به اتهام دریافت رشوه تحت تعقیب قرار داشت و به دنبال شکایت پلیس اینترپل بازداشت شد.

امیر حسین نجف پور ثانی، وکیل آقای منصوری به روزنامه اعتماد گفته است اپلیکیشن واتس‌اپ او "دست‌کم تا ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه" فعال بوده و خانواده آقای منصوری "آخرین بار ساعت ۱۱ روز جمعه با او تماس داشته‌اند که حالش مساعد بوده است."

او همچنین به خبرگزاری ایلنا گفته است "من و خانواده ایشان معتقدیم که قاضی منصوری آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد."

پلیس رومانی گفته است ساعت ۱۴:۳۰جمعه ۱۹ ژوئیه کارکنان هتل پیدا شدن جسد را گزارش دادند.

علی باقری کنی، معاون قوه قضائیه ایران هم به خبرگزاری صدا و سیما گفته است "ظاهراً" علت مرگ، "خودکشی" بوده است. او گفته است "باید صبر کنیم تا تحقیقات بیشتری انجام شود تا ببینیم علت واقعی فوت چه بوده است."

معاون قوه قضائیه ایران گفته است مرگ آقای منصوری "صدمه‌ای" به ابعاد مختلف پرونده فساد وارد نمی‌کند.

آقای باقری گفته است ایران از طریق پلیس اینترپل، به رومانی اعتراض کرده که چرا "اقدامات لازم" را برای حفاظت از جان آقای منصوری انجام نشده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم گفته است دولت ایران از رومانی خواهان "علت دقیق" حادثه شده و منتظر گزارش‌ رسمی است.

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران هم در توییتر نوشته است "نکند سر و ته پرونده زده شود. لطفا مراقب داروی نظافت باشید." او توضیح بیشتری در باره اظهارات خود نداده است.

نام غلامرضا منصوری در جلسه ۱۸ خرداد دادگاه اکبر طبری و پرونده فساد در قوه قضائیه مطرح شد و به گفته دادستانی تهران آقای منصوری متهم نهم این پرونده بود.

آقای منصوری قاضی اجراییات شهرستان لواسانات و قبل از آن بازپرس شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه و سرپرست این دادسرا بود. شمار زیادی از روزنامه‌نگاران با حکم این قاضی بازداشت شدند.

او با اتهام دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه، یکی از متهمان پرونده فسادی بود که اکبر طبری متهم شماره یک آن است.

مقام‌های قضایی ایران پیشتر گفته بودند در این پرونده دو قاضی شاغل و دو قاضی بازنشسته جزو متهمان هستند.

غلامرضا منصوری سال ۱۳۹۸ از ایران خارج شده و گفته بود به صورت قانونی و برای درمان "بیماری صعب‌العلاج" از ایران خارج شده است.

اما نماینده دادستان در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده آقای طبری درباره غیبت غلامرضا منصوری و دلیل عدم حضورش در دادگاه به دلیل بیماری گفته بود "او هیچ گواهی پزشکی به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد."

نماینده دادستانی گفته بود آقای منصوری "یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شده و تلفن خود را در ایران گذاشته است."

معاون قوه قضائیه ایران به دنبال مرگ آقای منصوری گفته است "نبود او صدمه‌ای به ابعاد مختلف پرونده وارد نمی‌کند هر چند که استردادش می‌توانست به بازگشت وجوه و اموالی که توسط او اختلاس شده است و همچنین مجازاتش کمک کند."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy