Wednesday, Jun 24, 2020

صفحه نخست » "آیا مرگ غلامرضا منصوری ظاهری است و با تغییر هویت، زنده است؟ در رومانی با پول همه کاری می توان کرد"

romania33_062320.jpgرادیو پیام اسرائیل - گزارش اولیه اداره پزشکی قانونی رومانی درباره علت فوت آخوند فراری غلامرضا منصوری، نه تنها کمکی به روشن شدن قضیه نکرد، بلکه بر شدت ابهامات افزود.

در این گزارش تائید شده که منصوری از ارتفاع زیاد و با سرعت به سطح زمین اصابت کرده و در گذشته است. ولی مشخص نیست که آیا کسی او را از ارتفاع زیاد به پایین پرتاب کرده، و یا او خودش با پرت کردن خویش از طبقه پنجم خودکشی کرده است.

وکیل مدافع و بستگان منصوری می گویند که او کسی نبود که دست به خودکشی بزند و از مکالمات و مکاتبات واتس آپی با وی تا ساعت دو بعدازظهر روز جمعه، یعنی ساعتی پیش از آن که جسدش یافت شد، دست به خودکشی زده باشد.

برخی نمایندگان مجلس و دست اندرکاران امور سیاسی رژیم نیز ابراز تردید بسیار می کنند که ممکن است آخوند منصوری اصلا نمرده، بلکه مرگ خود را صحنه سازی کرده تا بتواند به صورت گمنام به زندگی ادامه دهد و از آسیب حکومت در امان باشد.

چنین سناریویی در عالم واقعی بارها اتفاق افتاده است. برای اثبات این امر که منصوری نمرده و هنوز زنده است، تئوری های بسیاری در شبکه های اجتماعی ایرانی نیز منتشر شده است که برخی از آن ها کاملا جنبه خیالی دارد و برخی دیگر، ظاهرا از یک توطئه و صحنه سازی بسیار ماهرانه پرده برمی دارد.

آن چه که در مورد ماهیت حکومتی در رومانی می توان گفت آن است که رشوه خواری و رشوه دهی بسیار رواج دارد و با کمک پول می توان خیلی از واقعیت های را دگرگون جلوه داد و ظاهرا منصوری که یک هفته از اقامتش در آن هتل می گذشت، می توانست به کمک روابطی که برقرار ساخته و پولی که پرداخت کرده، چنین سناریویی را به اجرا بگذارد.

ولی یک سناریوی دیگر نیر در مورد خودکشی یا قتل منصوری می تواند واقعیت داشته باشد و آن این که افرادی که به وی نیم میلیون یورو رشوه داده بودند، از احتمال افشای واقعیت سوء استفاده های کلان مالی در ایران، به دنبال بازگشت منصوری به تهران و اعترافات وی در دادگاه و بیرون از آن، بسیار نگران بوده و منافع خود را در خطر می دیده اند و از این رو تصمیم گرفتند او را از صحنه خارج کنند و ترور او را ترتیب دادند.

در رومانی، ترتیب دادن قتل فرد، در صورت پرداخت یک مبلغ کلان کاملا امکان پذیر است و باندهای مافیایی در آن کشور در مقابل دریافت یک مبلغ کلان، به راحتی می توانند چنین ماموریتی را انجام دهند.

مطالبی که در این ماجرا بسیار سؤال برانگیز است این واقعیت می باشد که پلیس رومانی به روزنامه نگاران اجازه نداد با هیچیک از کارمندان هتل، که احتمالا شاهد ماجرا بوده اند، گفتگو کنند. گفته های آنان می توانست تا حدود زیادی به روشن شدن واقعیات کمک کند. ولی پلیس رومانی و مقامات مسئولان کشور، در انتشار جزئیات امر، بسیار پنهان کاری می کنند.

آیا منصوری از جانب حکومت ایران مورد سوء قصد قرار گرفت؟ این احتمال نیز زیاد واقعی به نظر نمی رسد. زیرا آخوند رشوه خوار غلامرضا منصوری، متهم ردیف نهم یک پرونده بزرگ فساد و رشوه خواری در دوران فاضل لاریجانی بوده، که خانواده او قدرت زیادی در ایران داشته اند.

همچنین، انتشار نامه های سرگشاده فرماندهان نیروهای مسلح رژیم در حمایت از تلاش آخوند ابراهیم رئیسی در مورد آن چه که "مبارزه قاطعانه رئیس جدید قوه قضاییه با فساد مالی" توصیف گردیده، سوال برانگیز است. مبارزه با فساد مالی، چه ارتباطی با نیروهای مسلح دارد که هم فرمانده کل نیروهای مسلح و هم فرمانده سپاه پاسداران نامه های تقریبا مشابهی خطاب به ابراهیم رئیسی انتشار دهند.

تردیدی نیست که آن چه تاکنون آشکار شده، تنها قله کوه یخ است و بخش های عمده ای از این ماجرا، هنوز در هاله ابهام قرار دارد. ولی در دنیای دیجیتال امروز، بالاخره همه حقیقت ها آشکار و برملا خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy