Friday, Jun 26, 2020

صفحه نخست » تهدیدهای تهران و آمادگی اسرائیل برای مقابله با اقدام نظامی حکومت ایران

iriIsr_062620.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

امیرحسین عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، و مدیر کل روابط بین الملل مجلس شورای اسلامی ایران اسرائیل را تهدید کرد که در صورت الحاق بخش هایی از کرانۀ غربی رود اردن با "پاسخ پشیمان کنندۀ مقاومت فلسطینی" روبرو خواهد شد.

امیرحسین عبداللهیان تا پیش از این معاون امور کشورهای عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران بود که پس از برکنار شدن از این مقام همچنان به عنوان مشاور سیاسی وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اظهارات عبداللهیان همزمان است با هشدار رئیس پیشین سرویس های اطلاعاتی ارتش اسرائیل، آموس یادلین، که به رهبران این کشور هشدار داده که پس از بمباران پایگاه های ایران در سوریه در سه شنبه گذشته باید خود را برای رویارویی با پاسخ حکومت ایران آماده کند.

رئیس پیشین سرویس های اطلاعاتی ارتش اسرائیل نگفته است که چرا آخرین حملۀ این کشور از صدها حملۀ مشابه دیگری که اسرائیل علیه نیروهای ایران در سوریه انجام داده متمایز است و چرا حکومت ایران اینبار مجبور به پاسخگویی خواهد شد. آموس یادلین تنها گفته است که حکومت ایران در تلاش است که مستقیماً یا از طریق نیروهای نیابتی اش به اسرائیل ضربه بزند. یادلین که هم اکنون مدیر اجرایی مؤسسۀ مطالعات امنیت ملی اسرائیل است گفته است که در این چارچوب رهبر حزب الله لبنان "حسن نصرالله در ادامۀ فعالیت فرماندۀ پیشین سپاه قدس، قاسم سلیمانی، جایگاه مرکزی در محور شیعی به دست آورده است."

به گفتۀ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در آخرین بمباران پایگاه های متعلق به رژیم ایران در جنوب سوریه هفت نظامی شامل دو سرباز سوری و پنج نظامی وابسته به ایران کشته شدند. "العربیه" مدعی شد که در این حمله چهار هواپیمای اسرائیلی شرکت جستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy