Monday, Jun 29, 2020

صفحه نخست » افزایش اعتراضات صنفی؛ تجمع اعتراضی کارکنان دو وزارتخانه نفت و ارتباطات!

action.jpg کیهان لندن - روز دوشنبه ۹ تیر ۹۹ با برگزاری چند اعتصاب و اعتراض صنفی در ایران آغاز شد. کارکنان دو وزارتخانه نفت و ارتباطات در تجمع‌های جداگانه‌ای خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی و درآمدی خود شدند. همچنین چند اعتصاب و اعتراض صنفی نیز از سوی کارکنان اداره برق، کارگران شهرداری و مالباختگان انجام شد.

تعداد زیادی از کارکنان رسمی وزارت نفت روز دوشنبه نهم تیرماه ۹۹ در اعتراض به عدم اجرای ماده ۱۰ قانون حقوق کارکنان این وزارتخانه، مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند.

بر اساس ماده ۱۰ این قانون، جهت افزایش تولید در وزارت نفت قرار بود از سال ۹۳ حقوق کارکنان اضافە شود کە با وجود تصویب مجلس شورای اسلامی، بیژن زنگنە وزیر نفت این قانون را تا کنون اجرایی نکردە است. مادە ۱۰ قانون حقوق همچنین بر «رفع مشکلات معیشتی نیروهای عملیاتی» تاکید کرده است.

به گفته حاضرین در تجمع، ۲۰ هزار نفر از کارمندان رسمی وزارت نفت از اضافه حقوق مصوبه سال ۹۳ مجلس برای مشاغل سخت بهره‌مند نشده‌اند. ۲ نفر از نمایندگان تجمع‌کنندگان در جلسه‌ای با فرزین مینو معاون وزیر نفت، به طرح مطالبات خود پرداختند.

مطالب بیشتر در کیهان لندن

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که پس از تجمع امروز و مذاکره با نماینده معترضان، وزارت نفت مهلت یک ماهه‌ برای حل این مشکل درخواست کرده است.

همزمان کارکنان و بازنشستگان مخابرات تجمع بزرگی در مقابل ساختمان وزارت ارتباطات در تهران برگزار کردند.

معترضان به به اجرا نشدن آیین‌نامه استخدامی مصوب خود شرکت مخابرات در سال ۱۳۸۹ بعد از خصوصی‌سازی و معطل ماندن آن تا کنون و ضایع شدن حق و حقوق کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات اعتراض دارند و می‌گویند مدیران وزارتخانه و مخابرات‌های شهرهای مختلف نسبت به این روند پاسخگو نیستند.

معترضان در این تجمع خواستار حضور و پاسخگویی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات شده و شعار می‌دادند: «جهرمی باید بیاد!»

کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه نیز روز دوشنبه نهم تیرماه در پانزدهمین روز اعتصاب خود از کارخانه خارج و در مقابل فرمانداری شهر شوش اعتصاب کردند.

اعتراضات صنفی و اعتصاب‌ها در روز دوشنبه نهم تیرماه تنها شامل کارکنان دو وزارتخانه نفت و ارتباطات نبوده است. اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق استان هرمزگان در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت قراردادهای خود، در مقابل اداره برق منطقه‌ای این استان تجمع کردند.

کارگران پاکبان شهرداری بوشهر نیز به دلیل ۴ ماه حقوق معوقه و نگرفتن عیدی دست به تجمع اعتراضی و اعتصاب زدند.

در استان خوزستان همچنین کارگران شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم دریافت مطالبات مزدی خود، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند. کارگران معترض می‌گویند: «از ابتدای سال جاری حقوق نگرفته‌ایم و تعدادی از همکاران‌مان هم مطالباتی از شهریور سال گذشته دارند.»

در تجمع دیگری، سهامداران بانک مهر اقتصاد در اعتراض به رسیدگی قضائی به وضعیت پرونده پذیره‌نویسی این بانک که از سال ۱۳۹۴بطور بلاتکلیف رها شده است، مقابل دفتر دادستانی تجمع اعتراضی برگزار کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy