Friday, Jul 3, 2020

صفحه نخست » فدراسیون فوتبال ایران در تخلفی عجیب اساسنامه فدراسیون کویت را کپی پیست کرده بود

copypaste_070220.jpgالعربیه - یک کارشناس حقوقی فوتبال ایران اعلام کرد که فدراسیون فوتبال این کشور، برای اصلاح اساسنامه خود در سال 2018، اساسنامه کشور کویت را «کپی پیست» کرده و فرستاده بود.

بعد از اینکه فیفا با برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایران، پیش از اصلاح اساسنامه آن مخالفت کرد، مقرر شد اساسنامه تغییر پیدا کند. روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران اما با حاشیه‌های فراوانی همراه شده است.

در حالیکه پیش از این، علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران از فریب دادن فیفا سخن گفته بود، یک کارشناس فوتبال در این کشور نیز ادعا کرد که اساسنامه فوتبال کویت توسط فدراسیون ایران کپی پیست شده و به این نهاد ارسال شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، جمعه 3 ژوئیه 2020، هوشنگ نصیرزاده که در برنامه تلوزیونی ورزش و مردم حاضر شده بود، گفت: «آنچه که رسانه‌ها می‌گفتند فیفا بیش از 80 ایراد از اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران گرفته، در واقع همین اساسنامه فدراسیون کویت بوده است».

این کارشناس حقوقی فوتبال اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران اساسنامه کویت را رونوشت کرده و برای فیفا فرستاده است.

او افزود: «اولین اقدام فدراسیون فوتبال برای اصلاح اساسنامه در سال 2018 بود. فیفا از فدراسیون ایران خواسته بود پیش‌نویس پیشنهادی‌اش را ارسال کند. جالب است که ایران اساسنامه فدراسیون کویت را می‌فرستد و اساسنامه این کشور را «کپی پیست» کرد».

نصیرزاده بخش‌هایی از این اساسنامه را به نمایش گذاشت و بیان کرد که حتی در نگارش عنوان فدراسیون هم اشکال پیش آمده بود.

به گفته او در متن اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت هر کجا کلمه (KFF) بوده است، کلمه(IRIFF) را گذاشته بودند، در حالیکه حتی فونت این کلمات با اساسنامه فرق داشت.

نصیرزاده در ادامه افشا کرد: «اما در بخشی از این اساسنامه اسم کویت آمده بود و مسئولان فدراسیون ایران یادشان رفته بود این کلمه را بردارند».

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران نیز یکشنبه 12 آوریل 2020، به خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران هویت نامشخصی دارد و در اساسنامه آن معلوم نیست که یک نهاد عمومی و غیردولتی است یا یک نهاد مستقل و غیردولتی.

او با اشاره به ماجرای اصلاح اساسنامه این فدراسیون در سال 2007 یادآور شد: «ما در گذشته فیفا را گول زدیم.

وقتی در سال 86 اساسنامه توسط گروه 6 نفره از نمایندگان دولت و فیفا تصویب شد، آقای کیومرث هاشمی، عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون در پیش گفتار اساسنامه نوشت که این نهاد مستقل و غیردولتی است. این موضوع صحت ندارد. ما سر فیفا کلاه گذاشتیم و دروغ گفتیم».

کفاشیان تاکید کرد: «نباید دروغ می گفتیم. الان باید بگوییم که نهاد عمومی غیردولتی هستیم. اگر قبول نکردند، قانون را به مجلس ببریم که مدیران بعدی به مشکل نخورند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy