Saturday, Jul 4, 2020

صفحه نخست » نامه موسوی خوئینی ها به خامنه ای موجب عذاب الهی خواهد شد، اکبر گنجی

ganji_070320.jpgاکبر گنجی - خبرنامه گویا

آیت الله علم الهدی در خطبه مکتوب نماز جمعه امروز مشهد - که در چند ماه گذشته به دلیل کرونا برگزار نمی شود- به نامه آیت الله موسوی خوئینی ها به آیت الله خامنه ای پاسخ داد و برای حل کلیه معضلاتِ ناشی از رهبری ولی فقیه ، با متمایز کردن سیاستگذاری از مدیریت اجرایی، نوشت:

اول- سیاستگذاری (یعنی اصل استکبارستیزی، خطرناک و مضر بودن مذاکره با آمریکا و حاصل آن برجام، اصل ساختن تمدن نوین ایرانی-اسلامی، طرح مواسات برای مبارزه با کرونا، و... ) با رهبری بوده و هست که نتیجه ای جز عزت و عظمت برای ایران و ایرانیان نداشته است.

دوم- مدیریت اجرایی کشور در دست هم حزبی ها و همفکران موسوی خوئینی هاست. آنها همه مفسدان اقتصادی را سر کارها گذاشتند و این وضعیت اقتصادی بحرانی را برای کشور به وجود آوردند.

علم الهدی به فعالیت های سیاسی ساختارشکنانه و شکست خورده خوئینی ها هم اشاره کرد و خطاب به او نوشت:

«شما فکر می‌کنید بعد از مدتی شکست‌های سیاسی پیاپی که آبرویتان بین مردم رفته، یک روز پیاده‌نظام برای آمریکایی‌ها و غربی‌ها در فتنه ۸۸ راه انداختید، اردوکشی سیاسی خیابانی کردید و شکست خوردید، از آن روز در عرصه‌های مختلف سعی کردید قدرت را در این نظام به دست بیاورید، در هر قدرتی و در هر مدیریتی هم که به دست آوردید، جز فساد محصول دیگری نداشتید و جز شکست خوردن محصول دیگری نداشتید، حالا می‌خواهید با نامه‌نگاری‌های کارنامه بی‌بند و بارانه، آن‌هم در مقابل ملت باهوش ما، جبران این شکست‌های سیاسی خودتان را بکنید؟ این امکان ندارد!»

فرض کنیم این ادعاهای کاذب درست هستند و آنها را مورد نقد و مناقشه قرار ندهیم. اما علم الهدی ادعایی را مطرح می سازد که نمی توان به سادگی از آن گذشت. او ادعا می کند که نامه خوئینی ها به خامنه ای کفران نعمت های بزرگ خدادادی بوده و ممکن است خداوند به دلیل این نامه همه مردم ایران را مجازات کند. او می نویسد:

«نامه‌نگاری‌هایی که اخیراً به‌وسیله برخی عوامل وابسته به برخی جریان‌های سیاسی اتفاق می‌افتد، این عظمت‌ها، عزت‌ها و موقعیت‌هایی که بحران‌های اخیر جهانی از نظام ما، انقلاب و جامعه ولایی ما به دنیا نشان داد، این‌ها را نمی‌بینند، این‌ها را توجه نمی‌کنند و تنها با یک بینش آلوده ماده‌پرستی غرب‌گرایی، می‌خواهند مسائل را تحلیل کنند، طبیعی است که این نعمت بر آنان پوشیده است و امیدواریم خداوند متعال به این کفران نعمتی که این جریان‌های سیاسی و این عوامل جریانی در نظام و جامعه ما اظهار می‌کنند، خداوند ما را به این کفران نعمت نگیرد

اتفاقاً موسوی خوئینی ها یک پرسش اساسی از خامنه ای داشت. او پرسید:

رهبری شما مطابق علم و عقلانیت است یا براساس ارتباط با عوالم رازآلود غیبی؟ اگر اولی است، که رهبری شما غیر علمی و غیر عقلانی و شکست خورده است. اما اگر دومی است، ما هیچ ارتباطی با این عوالم نداریم و نمی توانیم در این خصوص داوری کنیم. ولی نتایج فلاکت بار این رهبری رازورزانه را مردم ما دیده اند.

حالا علم الهدی پاسخ می دهد که رهبری خامنه ای از نوع دوم است. برای این که این رهبری الهیِ مرتبطِ با خدا و پیامبر و ائمه و امام زمان، معجزات بسیاری داشته که نادیده گرفتن آنها کفران نعمت است و ممکن است خداوند برای این کفران نعمت بزرگ مردم ایران را مجازات کند.

فرض کنیم خداوند مردم ایران را برای کفران نعمت مجازات کند. آیا مجازاتی بالاتر از سلطه ۴۱ ساله فقیهان بر ایران و ایرانیان وجود دارد؟‌ آیا مجازاتی بالاتر از حکومتِ علم الهدی بر خراسان رضوی وجود دارد؟

آری، خداوند اینک نیز در حال مجازات مردم ایران برای پذیرش حکومت فقیه سالار است. به روایت قرآن، خداوند عادل است و همه را به عدل سفارش کرده است. خدا ظلم و ستم را نفی کرده است. بالاترین جهاد و امر به معروف، گفتن سخن عدل و حق به سلطان ستمگر است. به مقتضای عدل الهی و عدالت به مثابه رفع کلیه اشکال تبعیض های قومی و دینی و جنسی و طبقاتی باید با سلطه فقیهان مخالفت کرد. حکومت زمینیِ زمینیِ زمینی است. یعنی مطابق علم و سنت عقلای زمانه است.

سکولاریسم به معنای جدایی نهاد دین از نهاد دولت، عرف عقلای دوران مدرن است. به حوزه ها باز گردید و قدرت سیاسی را به صاحبانش- مردم- واگذار کنید تا خود براساس رأی آزادانه شان یک جمهوری سکولار دموکراتیک عادلانه بسازند.

مبارزه دموکراسی خواهانه مردم ایران به نتیجه خواهد رسید و از جمهوری اسلامی گذر خواهیم کرد. گذار غیر خشونت آمیز از جمهوری اسلامی به نظامی دموکراتیک نیازمند شناختی واقع گرایانه از جامعه ایران است. شناختی که بدون آن، رهایی ممکن نیست.

«جمهوری اسلامی را نمی خواهیم، اما چرا رژیم از راه انقلاب سرنگون نشده است؟ »[۱].

«جمهوریِ اسلامیِ سرکوبگر باید برود، موانعِ ۱۴ گانه ی انقلاب در ایران چیست؟ »[۲].

«"انقلاب شناسی" و "انتقام گیری" دو مانعِ انقلابِ علیه حکومتِ فاسدِ جمهوری اسلامی »[۳].



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy