Tuesday, Jul 7, 2020

صفحه نخست » مدیرعامل تسلا برای تمسخر منتقدانش شلوارک می‌فروشد

قیمت این محصول۶۹.۴۲۰، به نماد یک پوزیشن رابطه جنسی ۶۹ و به ماری‌جوانا ۴۲۰اشاره دارد.

farsi.jpgایندیپندنت فارسی - ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از یک شلوارک (Short) گران‌قیمت رونمایی کرده تا به کسانی‌که سهام را برای مدتی کوتاه خرید و فروش می‌کنند (Short sellers) طعنه بزند.

فروشندگان کوتاه مدت کسانی‌اند که سهام را قرض می‌کنند و سپس می‌فروشند و منتظر پایین آمدن قیمت می‌مانند. سپس سهام را از بازار می‌خرند و به صاحب اصلی آن برمی‌گردانند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

ماسک در توییتی نوشت: «اکنون تعداد محدودی از شلوارک‌های کوتاه در دسترس است.» اندکی بعد در توییت دیگری به استقبال از این شلوارک‌ها اشاره کرد و نوشت که محبوبیت این شلوارک‌ها وب‌سایت تسلا را خراب کرد.

این تکه لباس به قیمت ۶۹.۴۲۰ دلار به فروش می‌رسد.

این قیمت به دو نماد اشاره دارد؛ یکی عدد ۶۹ که نمادی از یک حالت رابطه جنسی است و دیگری ۴۲۰ که به ماری‌جوانا اشاره دارد.

پشت این شلوارک نشانه‌ «S3XY» با طلایی نوشته شده که به چهار مدل خودروی تسلا اشاره دارد. هم‌چنین جوری با حروف بازی شده تا شکلی از کلمه «sexy» را یادآوری کند.

براساس اعلام وب‌سایت تسلا، این محصول اکنون موجود نیست و ظرف دو تا چهار هفته به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

ماسک در توییتش نوشت که او «به کمیسیون غنی‌سازی فروشندگان کوتاه‌مدت اطمینان می‌دهد که آسایش آن‌ها را در این اوقات سخت فراهم می‌آورد.»

به نظر می‌رسد که این توییت، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که سهام و ارز را تنظیم می‌کند طعنه می‌زند.

ماسک و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دوره‌ای با هم اختلاف‌نظر داشتند چون مدیرعامل تسلا توییت کرده‌بود که قصد دارد با نرخ ۴۲۰ دلار به ازای هرسهم، تسلا را به بخش خصوصی واگذار کند.

در نتیجه، ماسک مجبور شد وارد یک دعوی حقوقی با این کمیسیون شود و از ریاست تسلا کناره‌گیری کند.

در سال‌های اخیر، سهام تسلا حدود سه برابر شده‌است. اکنون سهم این کمپانی حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد. این‌درحالی‌است که سهام سایر تولیدکنندگان خودرو در دوران قرنطینه کرونا کاهش یافته‌است.

نظر ماسک درباره قرنطینه منفی بود و با وجود گزارش‌هایی مبنی بر ابتلای بسیاری از کارکنان تسلا به ویروس کرونا، دستور داد که کارخانه‌ها باز بمانند. در آن زمان، تسلا به درخواست ایندیپندنت برای توضیح در این خصوص پاسخی نداد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy