Wednesday, Jul 15, 2020

صفحه نخست » فرار یکی از فرماندهان حماس به اسرائیل و بازداشت عضو دیگری از این گروه در غزه

hammas_071420.jpgالعربیه - منابع فلسطینی در غزه روز دوشنبه 13 ژوئیه از فرار یکی از فرماندهان نظامی حماس به اسرائیل خبر دادند. این منابع در باره هویت این فرمانده توضیحاتی نداده‌اند اما به دنبال فرار این فرمانده به اسرائیل چند تن دیگر از فرماندهان حماس در غزه بازداشت شدند.

طبق گزارش‌های منابع رسانه‌ای در غزه اسناد بسیار حساس و مهمی طی سال‌ها روابط پنهانی یکی از رهبران حماس با اسرائیل از طریق دریا به وسیله یک ناوچه اسرائیلی به تل‌آویو منتقل شده است.
منابع فلسطینی هویت فرمانده فراری را هنوز مشخص نکرده‌اند، اما این منابع می‌گویند که او رئیس واحد تیپ‌های موسوم به «قورباغه‌های انسانی» وابسته به عزالدین القاسم شاخه مسلح حماس بود.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

به دنبال فرار این فرمانده به اسرائیل، تعدادی از اعضای نظامی حماس از جمله یک فرمانده تیپ عز الدین القسام و برادرش به اتهام همکاری با اسرائیل در منطقه شجاعیه غزه بازداشت شدند.

براساس گزارش رسانه‌ها در نوار غزه، محمد عمر ابو عجوه که توسط نیروی امنیت داخلی حماس دستگیر شد، نخستین مسئول بخش ارتباطات الکترونیکی تیپ‌های عز الدین القسام در منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه بود

گزارش‌ها حاکی از آن است که ابوعجوه اطلاعات استراتژیک در مورد شبکه ارتباطات تیپ و امنیت حماس در داخل نوار غزه را به اسرائیل داده است.

محمد عمر ابوعجوه کیست؟

ابو عجوه که به دلیل مظنون بودن به عضویت در هسته جاسوسی علیه تیپ‌های القسام به نفع اسرائیل توسط امنیت داخلی حماس دستگیر شده است، عضو ارشد در جنبش حماس، فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر و مسئول مسجد الاصلاح در منطقه شجاعیه بوده است.

طبق گزارش رسانه‌های محلی نوار غزه، رابطه ابوعجوه با اطلاعات اسرائیل در سال 2009 آغاز شد او با بهره گیری از موقعیت استراتژیک خود در تیپ‌های القسام و پست خود به عنوان یکی از فرماندهان امنیت داخلی حماس که دارای مسئولیت‌های مهمی در سیستم ارتباطات الکترونیکی القاسم در محله شجاعیه بود، سوء استفاده کرده و از آن برای برقراری ارتباط با اسرائیل بکار گرفت.

طبق منابع فلسطینی در غزه این سیستم شامل دوربین‌های مداربسته و شبکه‌های ارتباطی داخلی گردان‌های زیرزمینی و همه امور مربوط به مسائل فنی شعبه القسام در شجاعیه را شامل می‌شود و محمد ابوعجوه خود در دوره‌های متعدد بر نحوه جمع آوری اطلاعات، امنیت شخصی و ضد جاسوسی نظارت داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy