Wednesday, Jul 15, 2020

صفحه نخست » صدارت : اشعهٌ موی زن، پوتین و کوردها، قاچاق کودکان و خون‌آشامی در حزب دموکرات! علی صدارت

Ali_Sedarat_2.jpgسیر آزاد اندیشه و خبر و اطلاع و علم و دانش و نظر و هنر و...، از پیش‌نیازهای برپایی، و پویایی، و پیش‌برد مردم‌سالاری، و افزایش مشارکت تعداد هرچه بیشتری از مردم، در ساختن سرنوشت‌های خوب و خوب‌تر است.

سلطه‌گران، همیشه و در همه جا، این سیر آزاد را، به درستی، خطری حیاتی برای استمرار حاکمیت خود، می‌دیده و می‌بینند، و با ایجاد انواع سانسورها در جامعه، و با تحمیل انواع خودسانسوری‌ها به افراد جامعه، به تلاش خود برای پیروزی در جنگ روانی علیه سلطه‌بران ادامه می‌دهند.

متاسفانه در این جنگ روانی، تعدادی از مردم، ناخواسته و نادانسته، در صف قشون سلطه‌گران قرار می‌گیرند، و خود در آن لشکر، به مثابه وسیله‌ای در دست سربازان گمنام امام زمان، قرار می‌گیرند.

افزایش بی‌اعتمادیِ به حقِ مردم دنیا به رسانه‌های گروهی قدرت‌مدار (از جمله رسانه‌های خبری ۲۴ساعته) از یک سو، و افزایش رسانه‌های شخصی و مردمی شبکه‌بندی‌های اجتماعی از سوی دیگر، شرایطی را فراهم آورده است که، گاهی مانند تیغی دولبه، می‌تواند مردم‌سالاری را در جوامع مختلف، در جهت‌های کاملا مخالف و متضاد، به کشمکش و چالش بکشد. پیش‌رفت مردم‌سالاری و حق‌وندی از یک جهت، و پس‌رفت به سوی خشونت و زورسالاری و قدرت‌مداری و تجاوز به حقوق، از جهت دیگر، تبعات مشهودی بوده است که در چند دهه اخیر، شاهد آن‌ها بوده‌ایم.

پساحقیقت (Posttruth)

واژه‌نامه آکسفورد، کلمه «پساحقیقت» را، در سال۲۰۱۶، «لغت سال» خواند. استفاده از این لغت در آن سال، نسبت به سال۲۰۱۵، افزایش ۲۰۰۰درصدی داشت. «پساحقیقت» به معنی شرایط و زمانی است که برای ساخته شدن نظر و عقیده و باور در افکار عمومی، واقعیت‌های ملموس، جای خود را به احساساتِ بریده از واقعیت، و باورهای شخصی سوگرایانه می‌دهند. استنباطها و برداشت‌های سوبجکتیو، واقعیت‌های ابجکتیو را به تدریج و به درجات مختلف، از افکار عمومی و وژدان همگانی، به کناری رانده، و چه بسا کاملا جانشین آن می‌شوند.

گرچه استفاده سیاسی سَیّاسان از عواطف و احساست مردم، بجای ارائه حقایق و واقعیت‌ها، امری قدیم است، ولی در این جنگ روانی، در این عصر، دو امر این تزویر را نمایان‌تر کرده است:

یکی کنکاش در وژدان احساسی:

https://alisedarat.com/?s=وژدان+احساسی

و دومی طول طویل و عرض عریض و تعداد متعدد «رادیو بازار»های امروزی و برد آن‌ها، یعنی رسانه‌های شخصی و مردمی، و شبکه‌بندی‌های اجتماعی.

https://alisedarat.com/1394/03/03/2535/

https://alisedarat.com/1397/08/06/4317/

برای مثال، پدیده »پساحقیقت»، در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری امریکا، و در نتیجه مثبت رفراندم در ماه جون۲۰۱۶ در اتحادیه پادشاهی بریتانیا، برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بسیار موثر ارزیابی شد.

استروترفینگ Astroturfing

یک حرکت مزورانهٌ سیاسیِ دروغین و ساختگی است که قدرت‌های دولتی و غیردولتی در شکل شرکت‌ها و بنگاهها، و یا گروهها و احزاب سیاسی، تعدادی از مردم را، (بعضی دانسته و استخدام شده، و بسیاری دیگر را نادانسته و داوطلبانه و بدون جیره و مواجب) برای پیش‌برد منافع و منویات و اهداف خود، بکار می‌گیرند و ابزار دست خود می‌کنند تا توسط آن‌ها با کنش‌هایی با هدف‌هایی صوری، هدف‌های اصلی خود را با ظاهر یک حرکت خودجوشِ مردمی، عملی کنند.

-

برای سبک‌تر شدن فضا، مشاهده این قطعه بی‌فایده نیست. ولی البته نمی‌دانم باید گریست و یا خندید!؟

Astroturfing: Last Week Tonight with John Oliver (HBO)

https://www.youtube.com/watch?v=Fmh4RdIwswE



پیتزاگیت (Pizzagate)

در دوران مبارزات انتخابتی سال۲۰۱۶، بعد از افشای ای‌میل‌های خانم هیلاری کلینتون توسط ویکی‌لیکس، شایعه دروغی ساخته و پرداخته و منتشر شد، مبنی بر این‌که آن ای‌میل‌ها، حاوی رازهایی بوده که حاکی از دست داشتن مقامات عالی حزب دموکرات امریکا و گروه مدیریتی مبارزات انتخاباتی خانم کلینتون، در قاچاق زنان و کودکان برای تجاوزات جنسی. ادعا شده بود که این جنایات، با پوشش تعدادی رستوران انجام می‌گردد. از جمله آن رستوران‌ها، از یک پیتزافروشی در واشنگتن نام برده شده بود و شایع شد که این رستوران یک مکان پوششی برای شیطان‌پرستی است، و «افشا» شد که در زیرزمین این رستوران، انواع جنایات و تجاوزات به کودکان انجام می‌شود. عکس‌هایی هم از این رستوران و زیرزمین آن، به وسعت منتشر شدند. (باید تاکید کرد که این رستوران، اصلا زیرزمینی نداشته است! و عکس‌های منتشر شده از یک زیرزمین، اصلا متعلق به محلی دیگر بوده است!!) طرف‌داران آقای ترامپ، این شایعه دروغ را وسیعا در تویتر و ردیت و بعضی دیگر از شبکه‌نبدی‌های اجتماعی، منتشر کردند. مایکل فلین شایع کرده بود که مدیر مبارزات انتخاباتی خانم کلینتون، هم در این جنایات‌ها دست داشته، و حتی ادعا کرده بودند که وی به اعمالی چون بریدن اندام و سر ادم‌ها و آشامیدن خون آن‌ها هم دست می‌زند!

ردیابی منشا بیشتر این پیام‌های دروغ و ساختگی، از جمهوری چک و ویتنام و قبرس... بودند. جالب آنکه بسیاری از پیام‌ها و ری‌تویت‌ها، توسط نرم‌افزارهای خودکار (bot) انجام می‌شدند. در تحقیقات وسیعی که کنگره امریکا انجام داد، روشن شد که روسیه در انتخابات امریکا برای به ریاست جمهوری رسیدن آقای ترامپ دخالت داشته است.

در جامعه سرمایه‌سالار غرب، همه چیز حول محور پول و سایر نمادهای قدرت می‌چرخد و به این دلیل بعضی رسانه‌های معمولی هم برای افزایش تعداد بینندگانشان، این دروغ‌ها را منتشر کردند. مدتها بعد از تکذیب شدن این جعلیات و افشا شدن و ثابت شدن دروغ بودن آن‌ها، بعضی از آن رسانه‌ها (مثلا تورانتو استار) حتی با افتخار گفتند که از انتشار این خبر دروغین پشیمان نیستند، چرا که آن کار، منجر به افزایش مخاطبانشان شده بود.

تعداد فراوانی از رسانه‌گران محقق در رسانه‌های معتبر، با تحقیقات خود ثابت کردند که این شایعه، پروپاگندا و دروغی بیش نبوده، ولی با این حال هنوز عده‌ زیادی آن‌را واقعی می‌دانند و بعضی حتی تجربیات عینی خود را هم حکایت می‌کنند! با این‌که پلیس پایتخت امریکا، صریحا دروغ بودن آن شایعه را اعلام و تکرار کرده است، صاحب نگون‌بخت این رستوران، مکررا تهدید به مرگ شد و حتی به داخل مغازه وی تیراندازی شد. در تعدادی از نظرسنجی‌هایی که در دسامبر۲۰۱۶ در امریکا صورت گرفت، حتی تا ۴۶درصد مردم باور داشتند که خانم کلینتون واقعا در «پیتزاگیت» دست داشته است.

-

در اواسط اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در جمعی از همو‌طنان گرامی یک تالار گفتگو، بحثی در مورد آقای بنی‌صدر بالا گرفت. شخصی (مانند قضیه پیتزاگیت) مدعی شد خودش از آقای بنی‌صدر شنیده است که موی زن اشعه دارد!! و برای اثبات این دروغ، تصویری از نشریه انقلاب اسلامی را که در همان زمان منتشر شده بود را، بعد از دست‌کاری و جعل و فتوشاپ، به تماشای حاضرین در تالار گذاشت.

ولی طرف مقابل، عکس واقعی آن شماره از نشریه را در تالار قرار داد، که این البته منجر به اجبار آن هموطن گرامی به اعتراف مبنی بر جعلی بودن مدرکش شد.

https://alisedarat.com/1396/11/24/3806/

https://alisedarat.com/?s=اشعه

مشاهده پساحقیقت، و مطالعه تغییر نظر بعضی دیگر از هموطنان و باور کردن این جعل، و مجعولات دیگری که در پی آمد، بسیار جالب و آموزنده بود.

در جایی دیگر، آقای «عباس» هم (باز هم مانند قضیه پیتزاگیت) در مورد اشعه موی زن فرمودند:

«...اتفاقا این حرف کاملا یادم میااد، چون با اینکه بنده شخصی مذهبی هستم و حجاب را واجب میدانم این حرف برایم مسخره آمدذ، لازم به ذکر است بنده از همان ابتدا با بنی صدر موافق نبودم...»

این بلا بر سر صاحب این قلم هم آمد! به این شکل که هم‌وطنی از ایران، در مورد انتشار ویروس کرونا، از من پرسیده بود که آیا انتشار عفونت کرونا از طریق آب شرب ممکن است؟ در مصاحبه‌ای در آن زمان، به این پرسش پاسخ منفی دادم. چند روز بعد دوست عزیزی از محاوره‌اش با شخصی حکایت کرد که شنیده بود «...دکتر صدارت گفته آب شرب، باعث ابتلا به بیماری کرونا می‌شود!!!...»

-

مورد دیگر اینکه آن هموطن گرامی در همان تالار گفتگو، دروغ بودن معامله پنهانی بر سر گروگان‌های امریکایی را هم نادرست نقل کرد و حجم حجیم اسناد مربوط به افتضاح «اکتبرسورپرایز» و «ایران‌گیت» را نادیده گرفت.

در لینک ذیل:

https://alisedarat.com/1398/10/10/5512/

مطلبی با این عنوان ارائه شده است: تبانی خمینی و شرکا با ریگان و شرکا، برای عملی نشدن طرح بنی‌صدر برای حل بحران گروگان‌گیری

از جمله مطالب دیگری را هم در این رابطه، در لینک‌های ذیل می‌توانید بیابید:

https://alisedarat.com/category/asnad-gerogan/

https://alisedarat.com/category/asnad-gerogan/page/2/

https://alisedarat.com/category/asnad-gerogan/page/3/

https://alisedarat.com/category/asnad-gerogan/page/4/

تحقیقها و یافته های جدید پیرامون «اکتبر سورپرایز» :

https://banisadr.org/index.php?option=com_content&view=article&id=33:2013-03-03-08-33-36&catid=9&Itemid=141

https://banisadr.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1158:2019-10-13-21-48-27&catid=9&Itemid=141

https://banisadr.org/index.php?option=com_content&view=article&id=33:2013-03-03-08-33-36&catid=9&Itemid=141

و نیز:

https://alisedarat.com/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/2/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/3/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/4/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/5/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/6/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/7/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/8/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/9/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/10/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/11/?s=گروگان

https://alisedarat.com/page/12/?s=گروگان



موارد مشابه دیگر، متاسفانه، فراوان هستند(بسیار متاسفانه!). از جمله گفتگوهای ذیل در فضای مجازی:

-

آقای ع ی (p......n@gmail.com) فرمودند:

«اتفاقا این حرف کاملا یادم میااد

چون با اینکه بنده شخصی مذهبی هستم و حجاب را واجب میدانم این حرف برایم مسخره آمدذ

لازم به ذکر است بنده از همان ابتدا با بنی صدر موافق نبودم»

-

و نیز:

«اگ این مطالب را برای مردم ایران می نویسید . بنی صدر یک مهره فسیل شده است و هیچ اهمیتی برای مردم ایران ندارد

اما همه یادشون میاد این حرفهای ۴ دهه قبل ایشان را .. و البته فراموش هم کرده اند . این حرفها خیلی زیاد است

البته این برای زمانی بود که هنوز رییس جمهور نشده بود و ماهییت خود را نشان نداده بود»

-

در جواب گفتم:

با عقیده، نمی‌توان ستیز کرد (دین و استالین ، دین و مسلمانان غرب چین، که دولت چین در دسامبر ۲۰۱۹ مجبور شد بگوید آموزشهای مسلمانان به نتیجه رسیده و آنرا متوقف میکند)

با عقیده، از راه توازن قوا نمی‌توان سازش کرد (طالبان و امریکا، داعش و امریکا، با این یادآوری که آمریکا با اعتراف واضح و روشن مقامات عالی رتبه آن کشور، و پاکستان، و...، در توازن قوا با شوروی، خود داعش را ساخت)

با عقیده می‌توان، خارج از توازن قوا و بیرون از دینامیک سلطه، به بحث آزاد نشست و آن را به چالش کشید. برای این مهم، با ویژه‌گی‌هایی که طی نزدیک به هفت دهه در بنی‌صدر جمع شده است، برای به چالش کشیدن خرافات‌های «دینی» (مانند ولایت مطلقه فقیه، و حجاب اجباری، و...) و برای به چالش کشیدن خرافه‌های «علمی» (مانند دروغ و تزویرهایی مانند 'منافع مشترک' و یا لزوم مراجعه به قدرت‌های داخلی و خارجی و ضروت یافتن راه حل با اصلاح قدرت داخلی! و یا پول و امکانات و اسلحه و قوای نظامی گرفتن از قدرت‌های خارجی!) و برای ایفا کردن نقشی چون نلسون مندلا در افریقای جنوبی، و برای سخن‌گویی گذاری خشونت‌زدا از ولایت‌های مطلقه، به ولایت جمهور مردم، چه کسی بهتر از بنی‌صدر؟ لطفا چند نفر را نام ببرید! لطفا فقط یک نفر را نام ببرید که ویژگی‌های جمع شده در بنی‌صدر را دارا باشد، و امتحان خود را در استقلال و آزادی و حقوق‌مداری، در آزمایشگاه زمان، با نمره خوبی قبول شده باشد.

(آقای بنی‌صدر،اگر مردم برخیزند شما چه برنامه و راهکاری را عرضه می‌کنید: تلویزیون سپیده

https://youtu.be/V2RoJ6Zcspw?t=74 )

هم‌وطن دیگری فرمودند:

سن شما شاید به دیدن وشنیدن مفهوم مطالب انقلاب وبعد از آن پاسخ نده ‌و اینطور که ظواهر امر نشان می‌دهد راویان اشعه موی زن به شما اطلاعات نادرست داده‌اند چراکه من خودم در سخنرانی اقای بنی صدر مطلب یاد شده را شنیدم ،

بله من باشما در این رابط موافقم که امروز بیشتر از هر چیزی به دوستی و اتحاد نیاز داریم تا این بختک ولایت فقیه را بر اندازیم. ولی این دلیل نمی شود تا واقعیت های تاریخی را باز گو نکنیم تا بهمن سال ۱۳۵۷ دوباره و به شکل دیگر بر سر ملت ایران آوار نشود و مردم هوشیارانه کشور را به میهن پرستان به سپارند، و مذهب برای همیشه از سیاست بدور باشد.

-

در جواب گفتم:

سلام هموطن گرامی،

باز هم اشکالات واضحی در مطالب جنابعالی به سادگی و روشنی، نمایان است!

ایا امکان دارد (فقط امکان!) که در مورد سن من اشتباه می‌کنید؟

آیا امکان دارد (فقط امکان!) که در مورد اینکه من خود در آن زمان، در آن جلسه حضور داشتم یا نه هم اشتباه کرده باشید؟ و یا نادانسته بنا را بر فرضی غلط گذاشته و حکم نادرستی صادر فرموده باشید؟

این هم یک پدیده روانشناسی واضحی است که نه تنها افراد ثالث و خارج از ماجرا، بلکه گاهی منتشر کنندگان اخبار کذب (fake news) و حتی سازندگان آن قربانی این جنگ روانی می‌شوند.

آقای دانالد ترامپ برای اینکه در جنگ روانی با افکار عمومی، قدرت خود را در تحت کنترل داشتن بحران کووید۱۹ نشان دهد، بیماری کووید۱۹ را کم خطرتر از سرماخوردگی تعریف کرد و معاونش، برخلاف توصیه متخصصان، بدون ماسک به دیدار مبتلایان به مریض‌خانه رفت. آقای ترامپ از وجود انواع درمان‌ها (از جمله کنفرانس مطبوعاتی ترامپ در ۲۳آوریل۲۰۲۰: '... وارد کردن اشعه ماورای بنفش نورهای قدرت‌مند از راه پوست و یا از راه دیگری در داخل بدن ... مواد ضدعفونی‌کننده که ویروس را در یک دقیقه می‌کشد، و ... توسط تزریق آنها ... داخل ریه‌ها کردن آن‌ها و ...' ، و در کنفرانس مطبوعاتی ۱۸می۲۰۲۰، در روزی که تعداد فوتی‌های امریکا از تمام دنیا بیشتر و افزون بر ۹۰هزار نفر گزارش شد، آقای ترامپ اعلام کرد که در یک و نیم هفته گذشته، هیدروکسی کلروکین مصرف می‌کرده است و هنوز هم اینجاست 'منظور اینکه هنوز نمرده است!' و... و مانند وی در ایران هم، بجای قرنطینه‌های فردی و جمعی، عده‌ای به حرم‌ها رفتند و ضریح‌ها و در و دیوارها را لیس زدند! زیرا که در اخبار کذب قدرت‌ها در رژیم ولایت مطلقه فقیه، شنیده بودند که حرم‌ها شفابخش هستند و لیس‌زدن ضریح، صواب است و ثواب دارد!) سخن راند.

-

کاملا واضح است که نه تنها خودتان تحقیق نکرده‌اید، بلکه شما حتی به خود زحمت مطالعه که هیچ، حتی نگاه سطحی کردن به مطالبی را که برایتان فرستاده شده است را نداده‌اید. این رفتارشناسی هم، در این مبحث روانشناسی، کاملا قابل پیش بینی و تعریف شده است. مثال‌هایی از این رفتارشناسی را در مطالبی که در سایت من هست و بعضی را برای این گروه فرستادم (از جمله پیتزاگیت)، خواهید یافت، البته اگر مایل باشید برای دوستی و رفع اختلاف به نتیجه برسیم و اسباب دست قدرتها و سرسپردگان آنها (رجوی‌اللهی‌ها،... پهلوی‌اللهی‌ها... ولایت‌اللهی‌ها... که این دروغ ساخته و پرداخته آنها است) نشویم.

این اسنادی که شما «اطلاعات نادرست» میخوانید، بریده روزنامه‌های همان موقع و عکسی از کتابی است که آن پرسش و پاسخ در آن چاپ شده (باز هم مربوط به همان موقع)

و علی‌رغم این، شما و سایر کسانی که دچار این پدیده تعریف شده روانشناسی هستند، اصرار و پافشاری و... در اینکه «...من خودم شنیدم... دیدم... انجا بودم...» می‌فرمایید. این یک روش روتین و پرمصرف قدرت‌ها به عنوان یک پدیده رفتارشناسی تعریف شده روانشناسی در جنگ روانی است.

در این دوران که حیات ملی وطن، به علت چهار دهه استمرار این رژیم، در خطر است و میهن، به علت بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی رژیم در مدیریت کرونا و سایر بحران‌ها، به لبه پرتگاه سقوط نزدیک می‌شود، با هر روز استمرار این رژیم اصلاح‌ناپذیر، خطر سوریه‌ای شدن ایران بیشتر می‌شود.

این وجود این رژیم نیست که بلاها و خطرها را پیش‌گیری و رفع می‌کند!

واقعیت درست عکس آن است!

وجود این رژیم است که ایران و ایرانیان را در معرض انواع بلاها و خطرها قرار داده است!

فرقی نمی‌کند که خواننده این نوشتار، عضوی از جامعه مدنی باشد، یا جامعه سیاسی، و یا از کارمندان کشوری و لشکری این رژیم، و یا حتی بازجویان و شکنجه‌گران قبلی و فعلی اطلاعات و از سربازان گمنام امام زمان. شما و همه ما (حتی با نگرشی خودخواهانه و برای سرنوشت‌های خوب و خوب‌تر برای خود و عزیزانمان) باید به برون‌رفت از بحران‌های خرد و کلان گریبان‌گیر ایران و ایرانیان، بیاندیشیم. بحران پان‌دمی کرونا، هشداری است به بشریت، برای بیرون آمدن از چرخهٌ معیوب خشونت و تخریب و تجاوز و حق‌کشی و تبعیض.

اعتراض به خشونت‌های پلیس و قدرت‌ها و انواع تبعیض‌ها، دامنه‌ای بی‌سابقه در تاریخ معاصر گرفته است. قتل جورج فلوید در امریکا، مانند خودسوزی بوعزیزی در تونس، به وژدان همگانی بشریت تلنگری زد، که این هم باز به نوبه خود، آز آماده بودن افکار عمومی دنیا برای تغییرات بنیادین حکایت دارد.

بحران‌هایی چون بحران کووید۱۹، و بحران اقتصادی، و بحران آلودگی محیط زیست، و بحران گسترش تبعیض‌ها، و بحران موج مهاجران، و بحران...، و خشونت‌های روزافزونی که قدرت‌ها برای مقابله با این بحران‌ها بکار می‌برند، از یک سو، و افزایش مقاومت‌های مردمی، و به هم پیوستن آن‌ها در منطقه و در سراسر دنیا، و... همه و همه مناسب بودن شرایط را برای اسقرار، و استمرار، و پیش‌برد مردم‌سالاری در میهن ما، به وضوح، حکایت می‌کند.

ما می‌توانیم با پرهیز از خودزنی و با اجتناب از تخریب افراد دلسوزی که به جز عشق به وطن و هم‌وطن چیز دیگری در سر نداشته‌اند، و با خودداری از نابود کردن داشته‌های خود به دست خویش، در بسیج کردن افکار عمومی دنیا، برای حمایت از گذاری خشونت‌زدا به سرنوشت‌های خوب و خوبتر در ایران و در منطقه، و در دنیا، نقش‌افرین باشیم، هر کدام از ما به سهم خود و به نوبه خود.

در این دوران، آن‌چه به آن نیاز نداریم، و بلکه به عبارت بهتر و دقیق‌تر، آن‌چه که قطعا به بد و بدتر و بدتر و... شدن سرنوشت همه ما (از جمله رانت‌خواران ریز و درشت قدرت‌های دولتی و غیردولتی) منجر خواهد شد، سانسور و دروغ‌پراکنی و تخریب و خشونت و ترور شخصیت، و تحمیل خودسانسوری به جامعه است. آقای محمدرضا پهلوی، با سانسور و خفقان، و با تحمیل خودسانسوری‌ها و پساحقیقت، افرادی را که می‌توانستند کشور را از سیر نزولی در قهقرا و فاجعه نجات بدهند، با همین‌گونه روش‌ها، بی‌اثر کرد. شایسته و بلکه بایسته است هرکدام از همه ما مردم، در جامعه مدنی باشد، در جامعه سیاسی، و یا در دولت و از کارمندان کشوری و لشکری این رژیم، و یا حتی بازجویان قبلی و فعلی اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان، با دوستی و محبت، هر کدام به سهم خود و به نوبه خود، با خشونت‌زدایی و با نفی ترور شخصیت، همه امکانات موجود را برای گذاری خشونت‌زدا از هر گونه ولایت مطلقه، به ولایت جمهور مردم، برای ساختن فرداهای خوب و خوب‌تر بکار بیاندازیم، چه بسا که فردا خیلی دیر باشد.

علی صدارت

https://alisedarat.com






❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊

سایر ماخذ و مطالب مرتبط:

http://www.nytimes.com/2016/08/24/opinion/campaign-stops/the-age-of-post-truth-politics.html

https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2016/06/16/why-the-post-truth-political-era-might-be-around-for-a-while/?utm_term=.4280b65701e0

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/may/13/boris-johnson-donald-trump-post-truth-politician

https://alisedarat.com/?s=وژدان+احساسی

❊❊❊❊❊❊❊❊❊❊

اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام یا پاسداران خط آمریکاانجام شد؟

افشاگری عبدالرضا داوری در باره اشغال سفارت آمریکا پس از چهل سال

فایل تصویری

https://www.youtube.com/watch?v=oN8N-RJaRl0

لینک اینستاگرام

https://www.instagram.com/tv/CCbn6kXpcai/

************************

فایل تصویری کامل:

https://www.youtube.com/watch?v=oN8N-RJaRl0

مسافرت آقای بنی صدر به آمریکا و کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه خبرنگاران آمریکا:

My Turn To Speak

لینک صوتی یوتوب

https://www.youtube.com/watch?v=EnOHthlWjvw

لینک تصویری
https://www.c-span.org/video/?17855-1/my-turn-speak

**********

بنی‌صدر: گروگانگیری در آمریکا طرح و در ایران توسط عواملشان اجرا شد.


ابوالحسن بنی صدر: یک عده‌ای فرصت را از اینکه مردمی با این رژیم مخالف شده‌اند و در جنبش هستند مغتنم شمرده‌اند برای طلائی گرداندن آن دوران سیاه تاریخ ایران که گروگانگیری بود و جنگ هشت ساله بود و کشتارها در زندان‌ها بود و ترورها بود و اقتصادی که در همان زمان هم صد میلیارد دلار پول گم شد و یک هزار میلیارد دلار از بابت آن جنگ هشت ساله بنا بر برآورد همین رژیم زیان به کشور وارد شد، ... به آنها هشدار میدهم که سیاه را سفید نمی‌شود کرد...
اگر گروگان‌گیری نبود، ابتکار عمل از دست ایران انقلابی بدر نمی‌رفت و بدست امریکای سلطه‌گر نمی‌افتاد، محاصره اقتصادی روی نمی‌داد و بازسازی استبداد میسر نمی‌شد . اگر پیش از گروگانگیری بنا بر شفاف‌گردانی می‌شد، فضای خالی پدید نمی‌ﺁمد تا تمایل قدرتمدار، ﺁن را با گروگانگیری پر کند ، ﺁقای بهزاد نبوی به دروغ می‌گوید«همه از ﺁن حمایت کردند و هیچکس با ﺁن مخالفت نکرد. بعدا، بنی صدر تغییر موضع داد و گفت: گروگانگیری ایران را به گروگان امریکا درﺁورده است»، موضوع نقد می‌شد و شفاف می‌گشت، ۴۴۴ روز دوام نمی‌ﺁورد، جنگ ۸ ساله و سازش پنهانی و استبداد ملاتاریا را ببار نمی‌ﺁورد . اگر «آمریکاستیزی» رژیم ، نقد می‌شد و شفاف می‌گشت، این سلطه‌گر، محور سیاست داخلی و خارجی رژیم نمی‌شد . اگر ...
https://www.youtube.com/watch?v=WnM0c7Uz7G8

**********

حضور بنی صدر در دادگاه افکار عمومی جهانی وتعقیب مجرمان

https://youtu.be/pQqqoM0L5Ls

https://soundcloud.com/a-banisadr/1370-1

**********

مصاف اولین منتخب تاریخ ایران بنی صدربا تنها ابرقدرت جهان

https://youtu.be/W7IhbPtg0cE

https://soundcloud.com/a-banisadr/banisadr-70-06-12

**********

تحقیق‌ها و یافته‌های جدید پیرامون «اکتبر سورپرایز» و «ایران گیت»

https://banisadr.org/index.php?option=com_content&view=article&id=31:2013-03-03-08-19-07&catid=9&Itemid=141

**********

خیانت به امید

https://banisadr.org/index.php?option=com_content&view=article&id=304:2014-01-24-19-17-06&catid=9&Itemid=141

**********

حیله يا خيانت سر اكتبر سورپرايز

https://banisadr.org/index.php?option=com_content&view=article&id=32:2013-03-03-08-29-03&catid=9&Itemid=141



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy