Wednesday, Jul 29, 2020

صفحه نخست » صدها تن از نیروهای ارتش سوریه علیه اسد و ایران شعار دادند

wire29.jpgایران وایر - جمعی از نیروهای سپاه پنجم وابسته به ارتش سوریه در روز سه‌شنبه ۲۸ جولای، هنگام مراسم پایان دوره آموزشی، علیه «بشار اسد»، رییس‌جمهوری سوریه و نیز ایران شعار دادند.

«تيم الأحمد مراسل»، خبرنگار «ایران‌وایر» در سوريه در این زمینه گفت: «جمعیت کثیری به مناسبت جشن پایان دوره حدود هزار سرباز در شهر بصری الشام، از توابع استان درعا تجمع کرده بودند. پس از این مراسم، شعارهایی مانند "زنده‌باد سوریه و سرنگون‌باد بشار اسد"، "سوریه متعلق به ماست، نه خانواده اسد" و هم‌چنین شعارهایی ضد ایران و "حزب‌الله" سردادند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

الأحمد در این‌باره توضیح داد این تجمع در نزدیکی «قلعه بصری» و با حضور شهروندان و هم‌چنین فارغ‌التحصیلان دوره آموزش نظامی برای پیوستن به سپاه پنجم ارتش سوریه که مورد حمایت روسیه است، برگزار شد.

وی گفت این مراسم با شرکت سرهنگ «نسيم العرة»، فرمانده اجرای این دوره آموزشی که از افسران جدا شده رژیم بوده و پس از توافق آتش‌بس، دوباره به ارتش سوریه پیوسته است و نیز افسران روس برگزار شد اما به جز آن‌ها، هیچ‌کس دیگری به‌عنوان نماینده ارتش سوریه در این جشن حضور نداشت.

سرهنگ نسيم العرة در این مراسم گفته است جوانانی که امروز از دوره آموزشی فارغ‌التحصیل شده‌اند، مسوولیت حفاظت از درعا در مقابل هرگونه خطر خارجی را برعهده خواهند داشت. اما در این زمینه توضیحات بیشتری نداده است.

خبرنگار «ایران‌وایر» در سوريه هم‌چنین به نقل از یک منبع نظامی در تیپ هشتم وابسته به سپاه پنجم ارتش این کشور گفت: «هرچند درجه نظامی نیروهای این تیپ توسط وزارت دفاع سوریه اعطا می‌شود اما آن‌ها هیچ دستور مستقیمی از ارتش این کشور نمی‌گیرند بلکه به طور مستقیم از روسیه فرمان می‌گیرند.»

تيم الأحمد مراسل، خبرنگار «ایران‌وایر» تصاویری از این تجمع و شعارهای جمعیت حاضر در آن را نیز به ثبت رسانده است.
یک منبع نظامی که ترجیح داد نامش ذکر نشود هم در این زمینه به «ایران‌وایر» گفت: «از حدود یک ماه پیش درهای مراکز ثبت‌نام دواطلبان عضویت در رده‌های مختلف سپاه پنجم در اکثر شهرهای استان درعا را باز کردیم.»

وی افزود: «داوطلبان شرکت در این دوره حدود ۲۰ روز آموزش فشرده دیدند. آن‌ها سپس به مراکز استقرار نیروهای تیپ هشتم خواهند پیوست. هدف از این اقدام، افزایش نیرو به‌منظور حفاظت از مناطق جنوبی سوریه در مقابل تعرض و طمع ایران و شبه‌نظامیان این کشور است.»

این دوره آموزش نظامی در پی بیانیه‌ای که چندی پیش «احمد العودة»، از برجسته‌ترین فرماندهان سپاه پنجم در درعا مبنی بر تصمیم برای تشکیل «ارتش جنوب» منتشر کرد، برگزار شد. سپاه پنجم از بزرگ‌ترین تشکیلات نیروهای رژیم سوریه در جنوب این کشور به شمار می‌رود. این سپاه متشکل از اعضای سابق گروه‌های مسلح اپوزیسیون است که با رژیم سوریه توافق کرده‌اند.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy