Thursday, Aug 6, 2020

صفحه نخست » برایان هوک استعفا داد

zamaneh6.jpgرادیو زمانه - مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه ۶ اوت در بیانیه‌ای از استعفای برایان هوک خبر داد.

در این بیاینه آمده است: « برایان هوک تصمیم گرفت از سمت خود به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مشاور ارشد وزیر امور خارجه استعفا دهد»

برایان هوک مدت دو سال ارشدترین مقام وزارت امورخارجه در رابطه با ایران بود.

مایک پمپئو در این بیانیه نوشت:« او نتایج تاریخی در مقابله با رژیم ایران حاصل کرد.»

وزیر امور خارجه آمریکا به مذاکرات برای ازادی مایکل وایت و وانگ (آمریکایی های زندانی در ایران) اشاره و از خدمات او تشکر کرده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو زمانه

الیوت آبرام در دوره انتقالی پست آقای هوک را بر عهده خواهد گرفت.

الیوت آبرام در حال حاضر نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا است و همزمان در هر دو پست خدمت خواهد کرد.

در این بیانیه به دلیل استعفای آقای هوک اشاره ‌ای نشده است.

به گزارش ایندیپندنت فارسی برایان هوک به عنوان رئیس «گروه اقدام ایران» منصوب شد که مسئول راهبری، بازبینی و هماهنگی همه جوانب اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه آمریکا است. هوک مستقیماً با مایک پومپئو وزیر امور خارجه کار می‌کند.

چندی پیش و در یکی از آخرین اظهارات برایان هوک درباره ایران، وی در کنفرانسی مشترک با عادل جبیر وزیر دولت در امور خارجه عربستان سعودی، گفته بود که «فشارهایی که بر ایران اعمال کردیم موثر بوده است».

به گفته این مقام آمریکایی «با اعمال فشارها به جمهوری اسلامی به مردم منطقه نشان دادیم که شیوه کشورداری ایران مناسب نیست».

این مقام مسئول امور ایران در آمریکا با اشاره به وقایع خونین آبان‌ماه هم گفته بود که «در آبان گذشته دیدیم که مردم اعتراض کردند و عکس رهبران ایران را آتش زدند. اگر صد سال گذشته ایران را ببینید متوجه میشوید که مردم ایران همواره تلاش کردند که یک حکومت منتخب مردم داشته باشند و دوران خوب و بد داشته‌اند اما ۴۱ سال گذشته تاریک ترین دوره ایران بوده است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy