Friday, Aug 7, 2020

صفحه نخست » بهاءالدین حریری: همه در لبنان می دانند که بندر بیروت انبار مهمات حزب‌الله بوده است

lebanon_080620.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

در پی انفجارهای سه شنبه چهارم ژوئیه که به نابودی بندر بیروت و بخش های دیگری از پایتخت لبنان منجر شد، بهاءالدین حریری، برادر سعد و فرزند رفیق حریری، گفت که حزب الله لبنان از بندر بیروت برای انبار کردن اسلحه استفاده کرده است.

بهاءالدین حریری سپس افزوده است که همه در بیروت می‌دانند که بندر این شهر در کنترل حزب الله لبنان است. به همین خاطر به گفتۀ فرزند نخست وزیر به قتل رسیدۀ لبنان، باورکردنی نیست که مقامات بیروت از وجود ٢٧٠٠ تُن نیترات آمونییوم در بندر بیروت آنهم طی شش سال بی اطلاع بوده باشند. او گفته است که حزب الله مسئول بندر بیروت و انباری بوده که در آن این حجم از نیترات آمونییوم انبار و نگهداری شده بود. وی افزوده است که این کنترل شامل فرودگاه بیروت نیز می شود به طوری که هیچ کس ا هیچ چیز بدون کنترل و نظارت مستقیم حزب الله وارد بندر یا فرودگاه بیروت نشده یا از آنها خارج نمی شود.

"ژروزالم پست" نیز در اظهاراتی مشابه گزارش داد که حزب الله لبنان از پایانۀ ویژه ای در بندر بیروت برخوردار بوده که از آن برای ترخیص دائمی سلاح های ارسالی از سوی رژیم ایران استفاده کرده است. به گزارش این روزنامه کانتینرهای مملو از سلاح های ایران بدون کنترل گمرک لبنان توسط مأموران حزب الله در بندر بیروت ترخیص و از آنجا به پایگاه ها و انبارهای این گروه در سراسر لبنان منتقل شده اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در ماه های گذشته مقامات اسرائیلی هشدار داده بودند که حزب الله سکوهای پرتاب موشک های نقطه زن خود از جمله "موشک های فتح ١١٠" را در مناطق مسکونی پایتخت مستقر ساخته و به این ترتیب از مردم لبنان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است. مرکز تحقیقات "آلما" در اسرائیل در ژوئیه گذشته اعلام کرد که حزب الله لبنان ٢٨ پایگاه پرتاب موشک های نقطه زن در بیروت و در میان مناطق مسکونی دایر کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy