Wednesday, Aug 12, 2020

صفحه نخست » هواپیمای اسرائیلی، مدت یک روز تمام در فرودگاه بین المللی دوحۀ قطر چه می کرد؟

isrQatar_081220.jpgرادیو اسرائیل - رسانه های اسرائیل فاش ساختند که سه روز پیش (یکشنبه) یک هواپیمای خصوصی اسرائیلی مدت یک روز تمام در فرودگاه دوحۀ پایتخت قطر حضور داشته و سپس مستقیما به اسرائیل بازگشته است. مقامات دولت اورشلیم و امارات عربی متحده نسبت به این خبر سکوت کرده اند، ولی رسانه ها می کوشدند حدس بزنند که این هواپیما حامل چه افراد و یا تجهیزاتی از اسرائیل به دوحۀ بوده، و یا به عکس چه نوع کالا و یا تجهیزاتی را از آن امیرنشین به اسرائیل منتقل ساخته است.

در گزارش آمده است که این هواپیمای خصوصی که نوع آن اعلام نشده، از اسرائیل به اردن پرواز کرد و پس از یک توقف کوتاه رهسپار دوحۀ گردیده و مدت یک روز تمام در قطر بوده است.

امیرنشین قطر با حکومت اسلامی ایران مناسبات دوستانه دارد و با سازمان های فلسطینی و از جمله حماس نیز در ارتباط نزدیک است و همزمان، به روابط گرمی با اسرائیل ادامه می دهد.

چند اسرائیلی که از روی تفنن، مسیر پرواز هواپیماها را دنبال می کنند، به خبرنگاران گفتند که پرواز هواپیماهای چند نفره و کوچک اسرائیلی به امیرنشین امر تازه ای نیست، و تقریبا هر روز صورت می گیرد. ولی این آخرین پرواز و به ویژه اقامت یک روزه در دوحۀ پرسش های زیادی برانگیخته است.

این پرواز در زمانی صورت می گیرد که اسرائیل و امیر نشین های عرب دست اتحاد به یکدیگر داده و می کوشند به آگاهی کشورهای دیگر برسانند که پایان بخشیدن به تحریم های تسلیحاتی علیه حکومت ایران، تا چه حد ممکن است برای کشورهای منطقه خطرناک بوده و امنیت آنها را هدف قرار دهد.

حکومت اسلامی ایران می کوشد بیانیه ای را که از جانب شورای همکاری خلیج فارس در این زمینه انتشار یافته بی اهمیت جلوه دهد و از جمله ادعا می کند که این بیانیه بدون رای گیری صادر شده و همه امیرنشین های با آن ابراز موافقت نکرده اند.

سپاه پاسداران تهدید کرده که اگر این قطعنامه تصویب شود، کشتی های باری کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و همچنین نفتکش های آن ها را رهگیری خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy