Friday, Aug 28, 2020

صفحه نخست » حکم پدر رومینا اشرفی صادر شد

Ashrafi.jpg ایران اینترنشنال - رعنا دشتی، مادر رومینا اشرفی، با اعلام این‌که دادگاه برای شوهرش فقط مجازات ۹ سال زندان و برای بهمن خاوری، مرد خواهان ازدواج با رومینا، حکم دو سال زندان در نظر گرفته، از صادر نشدن حکم قصاص علیه شوهرش انتقاد کرد.

رومینا اشرفی، دختر ۱۳ساله‌ تالشی بود که با پسری به نام بهمن خاوری از خانه فرار کرد، اما پس از بازگشت به خانه، در خردادماه به دست پدرش در روستای سفید سنگان لمیر با داس به قتل رسید.

قتل رومینا بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت و نمونه‌ای از نقض آشکار حقوق کودکان در قوانین جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شد.

پیشتر دادستان کل کشور اعلام کرده بود که مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودک و نوجوان به عنوان «مدعی‌العموم» در این پرونده مداخله خواهد کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

با وجود تاکید مقام‌های قضایی از جمله ابراهیم رییسی، رییس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، به «رسیدگی ویژه» به این پرونده، مادر رومینا اشرفی، روز جمعه هفتم شهریور، به خبرگزاری ایلنا گفت: «رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است.»

او اضافه کرد به این رای اعتراض دارد و خواهان تجدیدنظر در این پرونده در دیوان عالی کشور و صدور حکم قصاص برای همسرش است.

خانم دشتی گفت اگر همسرش قصاص نشود، «باید زندانی یا تبعید شود»، چرا که در غیر این صورت هیچ امنیتی برای او و اطرافیانش قابل تصور نیست.

رعنا دشتی با تاکید بر این‌که «دیگر نمی‌خواهم شوهرم به روستا بازگردد»، گفت بعد از ۱۵ سال زندگی مشترک، هیچ علاقه و امیدی به ادامه زندگی با همسرش ندارد و نگران جان پسر و خانواده‌اش است.

به گفته مادر رومینا، در این مدت، بارها خانواده همسرش، او و پسر خردسالش را تهدید کرده‌اند و «با وجود آنکه صلاحیت لازم را ندارند»، قصد گرفتن پسرش را دارند.

براساس قانون مجازات اسلامی، پدری که فرزندش را بکشد قصاص نمی‌شود و فقط در صورت محکومیت در دادگاه، به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy