Sunday, Aug 30, 2020

صفحه نخست » حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تحریم کرد

SD_Tajik.jpg بی‌بی‌سی فارسی - رحمت‌الله زایراف، رئیس حزب سوسیال- دموکرات تاجیکستان در صفحه خود در فیسبوک نوشته است که شورای سیاسی این حزب از پیشنهاد نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خودداری و این انتخابات را تحریم می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان قرار است ۱۱ اکتبر، یعنی تا چهل روز دیگر برگزار شود.

تا حالا امامعلی رحمان، رئیس حزب خلق دموکرات تاجیکستان (رئیس جمهور فعلی)، رستم لطیف‌زاده، رئیس حزب کشاورزی، عبدالحلیم غفاراف، رئیس حزب سوسیالیست و سعیدجعفر عثمانزاده، رئیس حزب دموکرات تاجیکستان برای انتخابات پیشروی ریاست جمهوری نامزد شده‌اند.

در مصوبه شورای سیاسی حزب سوسیال- دموکرات تاجیکستان گفته شده که این حزب به پنج دلیل انتخابات ریاست جمهوری را تحریم می‌کند.

مطالب بیشتر در سایت بی‌بی‌سی فارسی

به گفته شورای سیاسی این حزب، تعیین روز انتخابات در ۱۱ اکتبر غیرقانونی و مخالف قانون اساسی این کشور است.

چهار انتخابات قبلی ریاست جمهوری تاجیکستان ۶ نوامبر برگزار شده بودند. نمایندگان پارلمان تاجیکستان اما امسال و با فرارسیدن زمان انتخابات گفتند که به دلیل خطر موج دوم بیماری هم‌گیر کووید-۱۹ این بار انتخابات زودتر برگزار می‌شود.

همچنین حزب سوسیال- دموکرات تاجیکستان گردآوری امضای ۲۵۰ هزار شهروند بالای ۱۸ سال این کشور را برای حمایت از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری غیرممکن خوانده است.

دلیل دیگر حزب سوسیال- دموکرات از تحریم انتخابات ریاست جمهوری، ترکیب اعضای کمیسیونهای انتخاباتی خوانده شده است.

به ادعای شورای سیاسی این حزب، از ۳۱ هزار عضو این کمیسیونها ۲۵ هزار نفر آنها اعضای حزب حاکم خلق دموکرات تاجیکستان هستند. طبق قانون، اعضای کمیسیونهای انتخاباتی در تاجیکستان باید تابعیت حزبی نداشته باشند.

به اعتقاد حزب سوسیال- دموکرات تاجیکستان، رئیس جمهوری این کشور باید رهبر حزب سیاسی نباشد. این حزب مخالف دولت گفته، ریاست امامعلی رحمان به حزب خلق دموکرات تاجیکستان "نظام حزبی را خلل‌دار کرده است و آن را به نظام یک حزبی مبدل گردانده است. "

به گفته حزب سوسیال- دموکرات تاجیکستان حزبهای سیاسی، مجلس‌های محلی، اتحادیه‌های صنفی و سازمان جوانان که حق پیشنهاد نامزدهای انتخابات را دارند، ساختارهای دولتی هستند و از منافع رئیس جمهوری حمایت می‌کنند.

در تاجیکستان هفت حزب سیاسی رسماً فعالیت می‌کنند. حزب سوسیال- دموکرات تاجیکستان تنها حزب مخالف دولت محسوب می‌شود. در انتخابات پارلمانی اول مارس امسال تنها این حزب نتوانست به پارلمان راه یابد. این حزب ادعا کرد که انتخابات با تقلب همراه بوده است.

حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، قدرتمندترین حزب مخالف دولت این کشور پنج سال پیش به بهانه راه‌اندازی یک کودتای نافرجام از صحنه سیاسی این کشور بیرون کرده شد.

تاجیکستان این حزب را تروریستی اعلام و فعالیتش را در قلمرو این کشور ممنوع کرد. دهها فعال و عضو این حزب در تاجیکستان بازداشت و زندانی شده و برخی رهبرانش، با شمول محی‌الدین کبیری، رئیس این حزب در تبعیدی خود خواسته به اروپا رفته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy