Wednesday, Sep 2, 2020

صفحه نخست » در دیدار ۸ دقیقه‌ای مکرون با نماینده حزب‌الله لبنان چه گذشت؟

Macron.jpg العربیه - یک روزنامه نگار فرانسوی که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه را در دیدار ۸ دقیقه‌ای با محمد رعد رئیس فراکسیون موسوم به «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان، را همراهی می‌کرد، جزئیایی از پرسش‌های چالش‌برانگیز رئیس جمهوری فرانسه از نماینده حزب الله را فاش کرد.

مکرون در تاریخ ۶ اوت جلسه‌ای عمومی با رهبران مختلف احزاب سیاسی لبنان از جمله محمد رعد به عنوان نماینده حزب الله، برگزار کرده بود که پس از پایان جلسه محمد رعد خواستار جلسه خصوصی محرمانه با مکرون می‌شود و مکرون ۸ دقیقه‌ از وقت خود را در اختیار او می‌گذارد.

جورج مالبرونوت، خبرنگار فرانسوی گفت که در تاریخ ۶ اوت، محمد رعد نماینده حزب الله خواستار ملاقات جداگانه‌ای با مکرون شد. مکرون هم به محض پایان جلسه عمومی با رهبران احزاب لبنان به او ۸ دقیقه فرصت داد تا در جایی تنها با هم صحبت کنند. محمد رعد خواست که صحبت‌ها محرمانه بماند!.

مکرون به حزب الله: اگر لبنانی هستید یمن و سوریه را رها کنید

این روزنامه نگار متخصص در امور خاورمیانه و نزاع عرب‌ها و اسرائیل روز یکشنبه گذشته طی گزارشی در وبسایت روزنامه‌ فرانسوی «لوفیگارو» (Le Figaro) که در آن کار می‌کند، نوشت: «ماکرون در آن ۸ دقیقه به رعد گفت: «می‌خواهم برای تغییر لبنان با شما کار کنم اما اول باید ثابت کنید که شما لبنانی هستید، زیرا همه ما می‌دانیم که شما بخشی از پروژه‌های رژیم ایران در منطقه هستید. ما تاریخ شما را خوب می‌دانیم و هویت و ویژگی شما را هم می‌شناسیم، اما آیا لبنانی هستید؟ بله یا نه؟ آیا به لبنانی‌ها کمک خواهید کرد؟ اگر شما لبنانی هستید بنابرین سوریه و یمن را رها کنید و برای آباد کردن کشورتان به لبنان برگردید. مأموریت اصلی شما اینجا باید حمایت از تاسیس دولت باشد، زیرا ساختن دولتی جدید به نفع فرزندان شما خواهد بود».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این خبرنگار نوشت محمد رعد از جمله کسانی خواهد بود که مکرون روز سه شنبه ۱ سپتامبر در «کاخ الصنوبر» در بیروت با آنها دیدار خواهد کرد.

گفتنی است که کاخ الصنوبر در زمان قیمومیت فرانسه بر لبنان محل استقرار کمیساریای عالی فرانسه بود. دولت فرانسه یک سال پس از اعلام «ژنرال هنری گورود» به عنوان کمیساریای عالی دولت فرانسه در لبنان و سوریه آن قصر را از مالک لبنانی آن خریداری کرد. از همان قصر بود که بیانیه تشکیل دولت «لبنان بزرگ» در اوایل سپتامبر ۱۹۲۰ صادر شد. امروز لبنانی‌ها در صدمین سالگرد صدور این بیانیه این روز تاریخی را جشن می‌گیرند.

این روزنامه نگار فرانسوی روز گذشته نیز در گزارشی در «لو فیگارو» موضوع مهم دیگری را فاش کرد.

او نوشت: «رئیس جمهوری فرانسه با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ در حال آماده سازی بسته‌ای از تحریم‌ها علیه برخی از شخصیت‌های لبنانی بود». جزئیات آن تحریم‌ها در یک خبر جداگانه در «العربیه. نت» منتشر شده است.

مالبرونو، خاطرنشان کرد: «نبیه بری رئیس پارلمان، سعد حریری نخست وزیر پیشین، سلیم جریصاتی، مشاور میشل عون رئیس جمهوری لبنان، همچنین جبران باسیل رئیس «جنبش میهنی آزاد» و داماد رئیس جمهوری و حتی برخی از دختران میشل عون رئیس جمهوری لبنان قرار بود مورد هدف این تحریم‌ها قرار گیرند اما به نظر می‌رسد که پس از تعیین مصطفی الدیب سفیر لبنان در آلمان برای تشکیل دولت جدید و استعفای حسن دیاب همه چیز به تعلیق افتاده و متوقف شد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy