Wednesday, Sep 2, 2020

صفحه نخست » فرق گویانیوز با وب سایتی مثل «ایران امروز» چیست؟؛ ف. م. سخن

B6D2AC86-7927-4457-9CD7-BA53FCB7354B.jpegحدود هجده سال است که با علاقه و افتخار برای «گویانیوز» می نویسم. علاقه ی من به این رسانه دلایل مختلفی دارد که مهم ترین آن ها اعتقاد این رسانه به آزادی بیان همراه با مسوولیت است. این اعتقاد در حرف نیست. طی هجده سال نوشتن عمل به این اعتقاد را به عینه دیده ام و این آزادی همراه با مسوولیت را ستوده ام.

خوانندگان گویانیوز حتما توجه کرده اند که اگر در این رسانه، مقاله ی الف منتشر شده است، مقاله ی ب نیز که نقد مقاله ی الف و یا اصولا متضاد مقاله ی الف بوده است نیز منتشر شده است. پاسخ به نوشته و جوابیه و ردیه که جای خود دارد.

من به عنوان یک نویسنده این موضوع به ظاهر ساده و بدیهی را مقایسه می کنم با کنش و اخلاق رسانه ای -یا درست تر بگویم بی اخلاقی رسانه ای- نشریات و سایت هایی که نام های پر طمطراق را یدک می کشند و ادعای دمکرات بودن و آزادی خواهی شان گوش فلک را کر کرده است.

اخیرا به یک مورد مشخص شخصا برخورد کردم که انگیزه ی نوشتن این مطلب شد.


سایت «ایران امروز» که مثلا جزو سایت های سیاسی چپ و «معتبر» در عرصه ی رسانه های فارسی به شمار می رود، اخیرا مطلب پر از توهین و اتهام تقی مختار علیه من را منتشر کرده است.

البته کسانی که برای این سایت «محترم» مطلب می فرستند، اغلب مطالب شان را مثل صندوق خیرات و مبرات، به چند سایت می فرستند و گاه مطلبی از نویسنده ای در آن واحد در دو سه جا از جمله سایت «ایران امروز» منتشر می شود که البته در صحرای خشک و بی آب و علف رسانه ای امروز کشورمان، ایرادی ندارد و هر مطلبی بیشتر منتشر شود، امکان خوانده شدن اش بیشتر خواهد شد.

من، طی شش ای میل، در روزهای متوالی، با نهایت احترام و ادب، از مسوولان «ایران امروز» درخواست کردم تا جوابیه من به اتهام های تقی مختار را منتشر کنند.

نه تنها جوابیه من منتشر نشد، بلکه پاسخی هم به من در این باره داده نشد تو گویی نه خانی آمده نه خانی رفته، نه تقی مختار نامی، به ف. م. سخن اتهام آدمفروشی و لو دهنده زده و نه سایت «ایران امروز» این اتهام ها را منتشر کرده است.

در نامه ی آخر م برای مسوولان «محترم» سایت ایران امروز نوشتم اگر فردا گلایه ای از شما کردم، بعد از این همه نامه نگاری و درخواست درج جوابیه، حق من خواهد بود.

باز نخواستم در فضای آلوده به بگیر و ببند رسانه های داخل کشور، دفاع قانونی از حق خودم را در فضای خارج از کشور که هیچ تشابهی با وضعیت داخل کشور ندارد، به «ایران امروز» گوشزد کنم چرا که با وجود ثبت سایت در آلمان و مشخص بودن نام و مشخصات مسوول سایت و مشورت با وکیل ام که اتهام آدم فروشی را «که در خود دریافت پول برای لو دادن کسی را» مستتر دارد و زننده اتهام باید حداقل بتواند دریافت پول بابت لو دادن کسی را ثابت کند کاملا قابل شکایت می دانست ترجیح دادم به همین «گلایه» بسنده کنم و تعجب خودم را از این که یک «سایت وزین و معتبر سیاسی» حتی از انجام یک عمل ساده و مرسوم رسانه ای یعنی درج پاسخ به اتهامات وارده استنکاف می کند اظهار دارم و قضاوت در این موضوع را به خوانندگان بسپارم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy