Sunday, Sep 6, 2020

صفحه نخست » بیان مواضع علی خامنه‌ای در فستیوال «ونیز» توسط مجید مجیدی

keyhan6.jpgتکرار ادعای دروغین «تحریم دارو» و سکوت در برابر اعدام‌ها

کیهان لندن - مجید مجیدی فیلمساز «بیت رهبری» در جشنواره فیلم «ونیز» از ادعای دروغین «تحریم دارو» توسط آمریکا انتقاد کرده و گفته است که «۴۰ سال است در این شرایط سخت ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا، مردم ایران زندگی می‌کنند»!

مجید مجیدی کارگردان فیلم «خورشید» در نشست خبری این فیلم در جشنواره ونیز به‌شدت از «تحریم‌های غیرانسانی» آمریکا «علیه مردم ایران» انتقاد کرد.

مجید مجیدی کارگردان سینما و یکی از نزدیک‌ترین اهالی سینما به مافیای قدرت در جمهوری اسلامی امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه در نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «خورشید» در جشنواره فیلم «ونیز» از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی و ادعای دروغین «تحریم دارو» در دوران شیوع کُرونا در ایران انتقاد کرد!

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

این فیلمساز از تریبون جشنواره فیلم «ونیز» برای طرح ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر تحریم «دارو» استفاده کرد و به دروغ گفت: «یکی از معضلات مهم کشور ما بحث تحریم‌های دارویی است. در این شرایط سخت دارو وارد کشور ما نمی‌شود چرا که تحت تحریم‌های آمریکا هستیم!»

وی همچنین بیان داشت: «۴۰ سال است در این شرایط سخت ناشی از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا، مردم ایران زندگی می‌کنند»!

ادعای تحریم «دارو» درحالی از تریبون‌های نظام طرح می‌شود که ایالات متحده آمریکا و سازمان‌های جهانی بارها تأکید کرده‌اند که دارو و غذا جزو موارد تحریم‌شده نیستند و حتی مقامات خود جمهوری اسلامی نیز نه تنها اعلام کرده‌اند مشکل دارویی در ایران وجود ندارد بلکه آن را به کشورهای منطقه صادر می‌کنند و یا هدیه می‌دهند! با این حال، فیلمسازان نزدیک به نظام از جمله اصغر فرهادی در جشنواره فیلم «کن» در فرانسه و حالا مجید مجیدی این دروغ را دوباره تکرار می‌کنند!

درواقع موضوع «تحریم دارو» از سوی ایالات متحده آمریکا را نظام جمهوری اسلامی به عنوان پوششی برای قاچاق دارو و فروش گسترده‌ و تزریق داروهای تقلبی به بازار به کار می‌برد.

با وجود همه این نمایش‌ها در عرصه‌های بین‌المللی، مجیدی و فرهادی همواره از سوی کارشناسان و منتقدان سینما به واسطه‌ی اینکه در فیلم‌هایشان بجای انتقاد از سیستم حاکم و مقامات و مسئولان همواره مردم را مورد بازخواست و انتقاد قرار می‌دهند به شدت مورد پرسش و نقد قرار می‌گیرند.

مجید مجیدی در رابطه با موضوع فیلم خود که کودکان کار در ایران هستند و وضعیت نامناسب کنونی کشور با فرافکنی و عادی نشان دادن شرایط غیرانسانی در کشور پاسخ داد: «آنچه در این فیلم روایت می‌شود روایت یک معضل جهانی است و محدود به یک کشور خاص نمی‌شود!»

این فیلمساز سابقِ سازمان تبلیغات اسلامی که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند، آسیب‌هایی را که برخی کشورهای خاورمیانه به دلیل «جنگ‌افروزی‌ها» متحمل می‌شوند را «بیشتر» از معضل کودکان کار که در فیلم خود مطرح کرده، دانست! آنهم در حالی که یک نگاه سطحی به منطقه نیز نشان می‌دهد که هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی مورد دفاع این فیلمساز حکومتی، مشغول جنگ‌افروزی در منطقه نیست!

مجیدی در حالی ‌که سه دهه از پایان جنگ ایران و عراق می‌گذرد و جمهوری اسلامی در طول سال‌های اخیر به دلیل دمیدن در آتش جنگ‌های نیابتی از جمله در سوریه و عراق و یمن به شدت از سوی مردم خود ایران و همچنین جامعه جهانی مورد انتقاد قرار گرفته، در جشنواره فیلم «ونیز»، کشورهای همسایه ایران را «پر بحران» و درگیر جنگ توصیف کرد!

مجیدی مجیدی که خود از مواهب نزدیکی به حکومت بهره می‌برد گفته است: «متأسفانه آسیب‌های این بحران‌ها هم بیش از هر چیز متوجه بچه‌ها و خانواده‌ها است. خانواده‌های بی‌بضاعت مدام فقیر و فقیرتر می‌شوند و این شرایط معضلاتی را برای همه جوامع به‌خصوص کشور ما به همراه داشته است.»

مجیدی که در این نشست خبری تقریبا درباره همه چیز اظهار نظر کرد غیر از فیلم و سینما، مهاجرت غیرقانونی مهاجران افغان و عراق به ایران را نیز «باعث آسیب‌پذیری کشور» و «مواجهه‌اش با چالش‌های بزرگ» دانست.

این فیلمساز نظام در حالی ‌که نوید افکاری جوان ۲۷ ساله‌ای که با پرونده‌سازی توسط امنیتی‌ها و سیستم قضایی جمهوری اسلامی در معرض خطر اعدام قرار دارد، از تریبون یکی از معروفترین جشنواره‌های فیلم دنیا نه برای دفاع از حقوق مردم بلکه برای حمایت از سیاست‌های علی خامنه‌ای و نظام بهره برد.

فیلم مجید مجیدی به نام «خورشید» داستان پسربچه‌ای ۱۲ ساله به نام علی را روایت می‌کند که همراه سه دوست خردسال دیگر خود برای گذران زندگی به دزدی و خلاف‌های خرد می‌پردازند. وقتی داستان یک گنج بزرگ زیرزمینی پیش می‌آید، علی برای نجات جان مادر خود می‌پذیرد وارد مدرسه خورشید شود و زیرزمین آنجا را به امید یافتن گنج حفاری کند.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy