Friday, Sep 11, 2020

صفحه نخست » حمله هکرهای روسی، چینی و ایرانی به کمپین انتخاباتی ترامپ و بایدن + واکنش جمهوری اسلامی

hacker.jpg رادیو بین‌المللی فرانسه - کمتر از دو ماه پیش آغاز برگزاری پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه دهم سپتامبر، با انتشار بیانیه‌ای از حمله هکرهای روسی، چینی و ایرانی به کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن، رقیب اصلی وی در این انتخابات خبر داد.

خبر حمله سایبری هکرهای روسی، چینی و ایرانی به کارزارهای انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین این کشور در حالی منتشر می‌شود که شرکت مایکروسافت، هکرهای روسی را به دخالت در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا نیز متهم کرده بود.

مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای روز پنجشنبه دهم سپتامبر، اعلام کرده است که هکرهای روسی، چینی و ایرانی همچنان در تلاش هستند تا حساب‌های سازمان‌ها و افراد فعال در رابطه با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، و جو بایدن را مورد هدف قرار دهند و داده‌های آن‌ها را بدست آورند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو بین‌المللی فرانسه

در بیانیه روز پنجشنبه مایکروسافت آمده است که هکرهای روسی نزدیک به ۲۰۰ سازمان را که به نوعی با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مرتبط می‌شود، هدف حمله سایبری قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، تام برت، معاون رئیس مایکروسافت با انتشار یک پست اینترنتی گفته است که فعالیت‌های هکرهای روسی، چینی و ایرانی نشان می‌دهد که تلاش برای دست یافتن به داده‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، و جو بایدن طی هفته‌های اخیر بیشتر شده است.

در پست روز گذشته معاون رئیس مایکروسافت همچنین آمده است که متخصصان امنیت سایبری مایکروسافت متوجه شده‌اند «نه تنها حساب‌های نامزدان انتخابات ماه نوامبر و کارمندان ستاد انتخاباتی آن‌ها، بلکه حساب‌های مشاوران حزب جمهوری خواه و دموکرات نیز هدف حمله هکرهای روسی، چینی و ایرانی قرار گرفته اند».

از سوی دیگر، مقام‌های امنیت سایبری ایالات متحده آمریکا به شبکه سی. ان. ان گفته‌اند هنوز شواهدی مبنی بر دست یافتن هکرهای روسی، چینی و ایرانی به داده‌های ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن در دست نیست.

در همین حال، پس از انتشار خبر حمله هکرهای روسی، چینی و ایرانی به کمپین انتخاباتی احزاب جمهوری خواه و دموکرات، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید به مقامات این سه کشور نسبت به هرگونه دخالت در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ هشدار داده و تاکید کرده است «هر تلاشی برای دخالت در این انتخابات، پیامدهای جدیی را به دنبال خواهد داشت».

روسیه و چین که همواره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمله سایبری به نهاد‌های سیاسی این کشور را رد کرده‌اند، هنوز در خصوص بیانیه روز پنجشنبه شرکت مایکروسافت واکنس رسمی از خود نشان نداده‌اند. با این حال، وزارت خارجه جمهوری اسلامی امروز گزارش مایکروسافت مبنی بر دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری سه نوامبر ایالات متحده آمریکا را رد کرد.

***

وزارت خارجه جمهوری اسلامی گزارش مایکروسافت در مورد حمله هکرهای ایرانی را «مضحک» خواند!

کیهان لندن - سخنگوی وزارت خارجه گزارش شرکت مایکروسافت در مورد حملات سایبری از سوی ایران به کمپین‌های انتخاباتی آمریکا را تکذیب کرد.

به گزارش «ایرنا» سعید خطیب‌زاده روز جمعه ۲۱ شهریورماه در سخنانی بی‌ربط گفت «ایالات متحده که دهه‌ها در انتخابات کشورهای دیگر از جمله ایران دخالت کرده و با کودتا موجب سرنگونی دولت منتخب مردم ایران دکتر مصدق شده و کارزار فعال ضداطلاعاتی علیه دیگر کشورها را رهبری می‌کند، در مقامی نیست که چنین ادعای مضحکی بکند!»

او بر خلاف شواهد و سخنان مقامات و گزارش‌های رسانه‌های داخلی ادعا کرد «همانگونه که بارها گفته‌ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می‌کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم‌های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است».

شرکت مایکروسافت یک روز پیش از این اعلام کرد هکرهایی مرتبط با روسیه، چین و ایران در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰ جاسوسی کنند. این شرکت فعال در حوزه فناوری سایبری گفت که «هکرهای روسی که در مبارزات انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ دخالت داشتند بار دیگر درگیر انتخابات شده‌اند».

مطالب بیشتر در کیهان لندن

این شرکت اعلام کرد همان گروه از مهاجمان سایبری روسیه که تلاش کردند در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کنند اکنون نیز تلاش می‌کنند به حساب‌های ایمیل متعلق به کارکنان احزاب سیاسی و کمپین‌‌های انتخاباتی نفوذ کنند.

هر دو کارزار انتخاباتی در دو جبهه دموکرات به رهبری جو بایدن و جبهه جمهوریخواه به رهبری دونالد ترامپ طبق گفته مایکروسافت هدف این حملات سایبری قرار دارند.

طبق اعلام تام برت معاون رئیس مایکروسافت در امور امنیت مشتریان و کاربران، «فسفر» یک گروه هکر مستقر در ایران به مدت دو ماه در فاصله بین ماه مه و ژوئن ۲۰۲۰ تلاش ناموفقی داشت تا به دولت ترامپ و کارزار انتخاباتی او نفوذ کند.

به گفته برت، فسفر «کارزارهای جاسوسی را برای هدف قرار دادن طیف وسیعی از سازمان‌ها که بطور سنتی با منافع ژئوپلیتیک، اقتصادی یا حقوق بشر در منطقه خاورمیانه مرتبط هستند پیش می‌برد.» به گفته‌ی وی، مایکروسافت از سال ۲۰۱۳ فعالانه اقدامات متقابلی را علیه این گروه به اجرا درآورده است.

ماه‌هاست جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و اسرائیل همدیگر را متهم به حمله سایبری علیه یکدیگر می‌‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy