Saturday, Sep 12, 2020

صفحه نخست » پوشش ویژه اجرای حکم اعدام نوید افکاری

vijeh_091220.jpgرادیو فردا - در حالی که به گفته وکیل خانواده افکاری، «جمعی از خیرین شیراز» به دنبال جلب رضایت خانواده حسن ترکمان و پیشگیری از اعدام نوید افکاری بودند، روز شنبه اعلام شد که این قهرمان پیشین کشتی ایران در زندان شیراز اعدام شده است.

نوید افکاری نایب قهرمان نوجوانان ایران که در پی اعتراضات مرداد ۹۷ بازداشت شد، به اتهام قتل یک مأمور امنیتی به دو بار اعدام، شش سال و نیم حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

وحید و حبیب برادران او نیز هر یک به ۵۴ و ۲۷ سال زندان با شلاق محکوم شده‌اند.

برادران افکاری در روزهای گذشته با انتشار چند فایل صوتی گفته بودند که اعترافاتی که در طول دوران بازداشت برای اقرار به مشارکت در قتل یک مامور امنیتی از آنها گرفته شده، زیر فشار مداوم شکنجه بوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

مادر این سه برادر نیز در یک پیام ویدئویی خود تاکید کرد که پسرانش شکنجه شده‌اند تا علیه همدیگر شهادت بدهند و یکی از آنها تحت فشار فیزیکی و روحی در زندان دست به خودکشی زده است.

رادیو فردا در ویژه‌برنامه‌ای به میزبانی سمیرا قرایی موضوع اعدام نوید افکاری را که بازتابی گسترده در شبکه‌های اجتماعی داشت، بررسی کرده است. در این برنامه گزارش‌ها و دیدگاه‌های مهدی رستم‌پور، مهتاب وحیدی راد، محمود امیری‌مقدم مدیر سازمان حقوق بشر ایران و تقی رحمانی فعال سیاسی و مدنی را می‌شنوید:



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy