Sunday, Sep 13, 2020

صفحه نخست » رکوردزنی مجدد دلار در بازار ارز + صفوف مردم برای خریداری دلار

arz_091320.jpgالعربیه - دلار در بازار آزاد همچنان درحال رکوردزنی است و هم‌اکنون قیمت آن با افزایش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری به ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان رسیده است.

بر اساس آخرین داده‌ها، یورو ۳۱ هزار و ۹۳۰ تومان و قیمت پوند ۳۴ هزار و ۴۸۰ در بازار ارز معامله می‌شوند. یک بار دیگر در بازار ارز، اختلاف قیمت صرافی‌های بانکی و بازار آزاد بالا رفته و همین مساله، از هفته گذشته افراد زیادی را به سوی خیابان فردوسی و صرافی‌هایی کشانده و صف‌های آن‌چنانی مقابل صرافی‌های بانکی ایجاد کرده است.

در حال حاضر قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی‌های بانکی حدود دوهزار تومان از هم فاصله گرفته‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

به گزارش تجارت‌نیوز، از هفته گذشته، پس از ورود ارز به کانال 24 هزار تومانی صرافی ملی سعی کرد با عدم تغییر در تابلوی خود اعلام کند که نرخ موجود در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد.

به دنبال همین مسئله در آغاز این هفته هم صرافی‌های بانکی دست از کاهش قیمت کشیدند، این در حالی بود که نرخ فروش آن‌ها با بازار آزاد اختلاف زیادی داشت، اختلافی که زمینه‌ساز توزیع رانت وسوسه‌انگیزی در بازار ارز شد.

از آنجا که هر فرد می‌تواند در سال یک بار سهمیه 2200 دلاری خود را از صرافی‌ها دریافت کند، بنابراین هر فرد در یک روز می‌تواند حداقل 4 میلیون تومان سود کسب کند. ظاهرا مردم این فرصت را برای بدست‌آوردن سود چهار میلیون تومانی در یک روز مغتنم شمردند و مقابل صرافی‌ها صف کشیده‌اند.

اعتمادآنلاین نوشت: هجوم مردم برای خریدن دلار 25 هزار تومانی این سوال را به وجود آورده که نگرانی جامعه تا به این حد نگران درباره وضعیت اقتصادی، ریشه‌ در چه کوتاهی‌هایی دارد و هزینه‌های احتمالی‌اش مواجهه با چه حالت یا حالت‌هایی خواهد بود؟

به نظر جامعه شناسان ایران اینکه مردم برای خریدن دلاری که نرخش به بالای 25 هزار تومان رسیده است، به بازار هجوم برده و حتی با همدیگر درگیر می‌شوند، نشان از این دارد که هول و ولای مالی دارند و از آینده اقتصادی‌شان بسیار نگران هستند. البته این نگرانی بر اساس شرایط موجود، کاملاً طبیعی است.

به گزارش اعتمادآنلاین این محافل تصریح کردند: در واقع وقتی مردم نگران از دست دادن دارایی‌ها و کاهش ارزش پول‌شان هستند، به صرافت می‌افتند که بالاخره از طریق ورود به بازارهای مختلف خودشان را از ضررهای مالی نجات بدهند. به همین دلیل حالا که بازار بورس به هم ریخته است، بازار دلار و سکه، سکه شده است. در چنین حالتی است که حتی مشاهده می‌شود مردم با یکدیگر درگیری هم پیدا می‌کنند،‌ چرا که به قاعده، بالا رفتن تقاضا ولع و حرص را نسبت به خرید بالا می‌برد که در جامعه‌شناسی به این حالت «پویایی گروهی» گفته می‌شود و آدم‌ها تحت تاثیر هیجانات، ناهنجاری‌هایی هم از خود بروز می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy