Monday, Sep 14, 2020

صفحه نخست » تصاویر ماهواره ای حمله به اردوگاه تولید موشک های نقطه زن ایران در سوریه

isr_091420.jpgرادیو اسرائیل - با گذشت چهار روز از حمله هوایی به حوالی شهر حلب در سوریه، یک شرکت عکسبرداری های ماهواره ای، با استناد به عکس های متعددی که از محل انفجار گرفته، به این گمان رسیده که محل بمباران شده، کارگاه تولید موشک بوده است. ارتش سوریه، طبق معمول این حمله را نیز به اسرائیل نسبت داد و ادعا کرد که اکثر موشک های پرتاب شده از جنگنده های اسرائیلی، در هوا شکار شده، ولی تعداد کمی نیز به زمین رسیده است. کارشناسان نظامی اسرائیل ارزیابی می کنند که محل مورد حمله یک کارگاه بزرگ موشک سازی و یا بهینه سازی موشک های موجود بوده، که برای حزب الله لبنان راه اندازی شده بود.

طبق معمول، اسرائیل نسبت به این حمله سکوت کرده و ارتش سوریه نیز از افشاگری درباره نقطه مورد حمله، و یا زیان های وارده خودداری می کند.

در چندین حمله قبلی نیز که آن ها هم به اسرائیل نسبت داده شده، کارگاه های مشابه بهینه سازی موشک ها هدف قرار گرفته و ویران شده است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، سپاه پاسداران می کوشد با نصب قطعات جدید به روی موشک های موجود، آن ها را به نقطه زن مبدل سازد. این تکنولوژی در اختیار بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد و اکنون رژیم ایران می کوشد با استفاده از آن، موشک هایی را که در سال های اخیر برای حزب الله لبنان فرستاده، به نقطه زن مبدل سازد.

سال گذشته نیز نخست وزیر اسرائیل فاش ساخت که حزب الله در سه نقطه در بیروت و اماکن دیگر کارگاه های موشک های نقطه زن برپا می کند که تصور می روز پس از این افشاگری، از تکمیل آن جلوگیری شد.

در عکش هایی که با ماهواره گرفته شده، دو ساختمان بزرگ دیده می شود که به دنبال انفجار متحمل آسیب زیاد گردیده است. ارزیابی شده که عملیات تبدیل موشک های ساخت ایران به نقطه زن، در این ساختمان ها انجام می شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy