Saturday, Sep 19, 2020

صفحه نخست » انتقال ناگهانی سهیل عربی، زندانی عقیدتی به «مکانی نامعلوم»

798EC2D6-23B7-400B-B653-65EFD9188EE4.jpegرادیو فردا

نهادهای حقوق بشری ایران از انتقال ناگهانی سهیل عربی زندانی عقیدتی، به مکانی نامعلوم خبر داده‌اند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی با انتشار گزارشی گفته است سهیل عربی، زندانی سیاسی در پی انتشار فایل صوتی و افشای شرایط ناگوار زندانیان در زندان تهران بزرگ، روز جمعه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۹، «به بهانه انتقال به بهداری از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این گزارش می‌گوید وی به دنبال افشای وضعیت نامناسب زندان تهران بزرگ (فشافویه) پنج‌شنبه به دفتر رئیس زندان احضار شده و مورد بازخواست قرار گرفته و روز جمعه به بهانه انتقال به بهداری از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، هرانا، نیز با انتشار گزارش مشابهی، از قول یک منبع آگاه که نامی از وی نبرده می‌گوید: «روز پنج‌شنبه سهیل عربی به دفتر علی چهارمحالی رئیس زندان فراخوانده شد و در آنجا به همراه چند تن دیگر به بازجویی از او پرداختند و وی را به انتقال به مکانی دیگر، نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی و پرونده‌سازی جدید تهدید کردند.»

این گزارش می‌افزاید: «خانواده آقای عربی به ویژه به دلیل سابقه انتقال‌های پیشین وی به بازداشتگاه‌های امنیتی و ضرب و شتم وی به شدت نگران وضعیت او هستند. اکنون مشخص نیست ایشان به کجا منتقل شده و بیم آن می‌رود که حتی پرونده‌سازی جدیدی علیه وی صورت گیرد».

سهیل عربی در سال ۹۲ به خاطر انتشار مطالبی در فیس‌بوکش از سوی سپاه پاسداران بازداشت و ابتدا به اتهام «سب‌النبی» به اعدام محکوم شد، این حکم اما در دادگاه تجدیدنظر به هفت سال و نیم زندان، «دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی» و «دو سال ممنوع‌ الخروجی» تغییر کرد.

مادر وی فرنگیس مظلوم نیز که سال‌ها در پی دادخواهی حبس فرزندش بود، پارسال بازداشت و تیرماه امسال به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy