Sunday, Sep 20, 2020

صفحه نخست » روحانی: کشورهای باقی‌مانده در برجام به تعهدات خود عمل کنند، به‌طور کامل به برجام برمی‌گردیم

rouhani_091920.jpgرادیو زمانه - حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی یکشنبه ۳۰ شهریور اعلام کرد: اگر کشورهای باقی‌مانده در برجام به تعهدات اقتصادی خود عمل کنند، ایران به صورت کامل به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت. روحانی در جلسه هیات دولت گفت: «به ۱+۴ (کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای برجام) اعلام می‌کنم اگر آن‌ها به همه تعهدات خود عمل کنند ما هم به طور کامل به تعهدات خودمان بر می‌گردیم. چون در زمینه اقتصادی به طور کامل عمل نکردند از تعهدات برجام کنار رفتیم.

هر زمان آمادگی داشته باشند به تعهدات بازگردنند به تعهدات برجامی بر می‌گردیم». حسن روحانی که پیشتر تاریخ اعلام فعال‌شدن مکانیسم ماشه علیه ایران از سوی ایالات متحده را «روز پیروزی ملت ایران» خوانده بود، در سخنانش باز هم این ادعا را تکرار کرد و مدعی شد «فشار حداکثری ‌آمریکا در بخش سیاسی و حقوقی به انزوای حداکثری آمریکا تبدیل شده است». روحانی در سخنانی مشابه با سخنان اخیر دیگر مقام‌های ایران گفت: «اگر آمریکا بخواهد قلدری کند با پاسخ قاطع تهران مواجه می‌شود».

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا یکشنبه به صورت رسمی و با انتشار بیانیه‌ای از فعال‌شدن مکانیسم ماشه علیه ایران و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل خبر داد. مدیرکل سازمان ملل اما اقدام واشنگتن را «مبهم» و «فاقد قطعیت» خوانده و گفته نمی‌تواند براساس خواسته واشنگتن عمل کند. بریتانیا، فرانسه و آلمان هم پیشتر اعلام کرده بودند که هر اقدامی از سوی ایالات متحده آمریکا را فاقد «تاثیر قانونی» می‌دانند. ‎



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy