Monday, Sep 28, 2020

صفحه نخست » شاهزاده رضا پهلوی ایرانیان را به اعتراض، اعتصاب و نافرمانی مدنی فراخواند

pendent28.jpgایندیپندنت فارسی - شاهزاده رضا پهلوی از همه مخالفان جمهوری اسلامی در داخل کشور خواست اعتراض، اعتصاب و نافرمانی مدنی در نقاط مختلف ایران را به هم پیوند بزنند.

او امروز دوشنبه با پخش پیامی ویدیویی با عنوان «پیمان نوین» گفت که این پیمان، «پاسخی به پرسشهای بی‌شمار شماست.»

این اولین بار در سال‌های اخیر بود که شاهزاده رضا پهلوی به طور مستقیم و از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی پیامی برای مردم ایران می‌فرستاد. او پیش از این معمولا نظراتش را در مصاحبه با شبکه‌های رادیوتلویزیونی خارج از ایران بیان می‌کرد.

شاهزاده رضا پهلوی گفت که هر روز ادامه حکومت اسلامی آینده‌ای حتا تاریک‌تر را برای ایرانیان رقم خواهد زد، و افزود: «هموطنان، این نظام اصلاح‌پذیر نیست. لیاقت شما این نیست.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

او تاکید کرد که انگیزه‌اش از «پیمان نوین» رسیدن به قدرت سیاسی نیست، بلکه تلاش برای برقراری سیستمی است که قدرت هرگز در انحصار یک فرد یا گروه نباشد.

شاهزاده رضا پهلوی گفت در پی «مرهم سریعی» نیست که «راه استبداد را باز بگذارد.»

او گفت که گام نخست گذار از جمهوری اسلامی است، و افزود: «ما امروز نه تنها می‌دانیم چه نمی‌خواهیم، می‌دانیم که چه می‌خواهیم.» او افزود: «شرط این گذار، تحمل آرا و عقاید یکدیگر است.»

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد که حکومت فردی و ساختار هرمی قدرت در دنیای امروز پاسخگوی نیازهای یک جامعه پویا نیست، و گفت که حکومت جایگزین جمهوری اسلامی باید بر «خرد جمعی و مشارکت جمعی و مسئولیت پذیری شهروندی» مبتنی باشد.

او «رای آزاد مردم» را تنها آلترناتیو (بدیل) مقبول حاکمیت مردم ایران را خواند، و از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در خارج از ایران خواست اختلافات خود را کنار بگذارند و در سرنگونی جمهوری اسلامی بکوشند.

شاهزاده رضا پهلوی از بدنه بسیج و سپاه خواست تا بببینند «طرف مردم ایستاده‌اند یا حکومت.» او همچنین از زندانیان سیاسی عقیدتی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی ستایش کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy