Tuesday, Sep 29, 2020

صفحه نخست » العربیه: حمله با بمب‌آتش‌زا به دادگاه صادر کننده حکم اعدام نوید افکاری

arab29.jpgالعربیه - دبیرخانه «شورای مقاومت ملی ایران» که مقر آن در پاریس است طی بیانیه‌ای اعلام کرد مقر دادگاه انقلاب شیراز که حکم اعدام نوید افکاری کشتی‌گیر ایرانی را صادر کرده بود بامداد یکشنبه 27 سپتامبر 2020 توسط جوانان شورشی با بمب‌آتش‌زا هدف حمله قرار گرفت.

ویدیویی منتشر شده از سوی این شورا که جناح سیاسی «سازمان مجاهدین خلق ایران» است وقوع انفجار و آتش‌سوزی در ورودی دادگاه انقلاب شیراز را نشان می‌دهد.

طبق این بیانیه حمله به دادگاه انقلاب شیراز در ساعات اولیه روز یکشنبه و از سوی «جوانان شورشی» این شهر در واکنش به اعدام نوید افکاری قهرمان کشتی ایران انجام شده که پیش‌تر از سوی این دادگاه محکوم و اعدام شد.

شورای ملی مقاومت ایران در ادامه بیانیه‌اش گفته که جوانان شورشی طی دو هفته گذشته در شهرهای مختلف ایران و از جمله آن شهر شیراز زادگاه نوید افکاری در محکومیت جنایت‌ اعدام نوید افکاری و حکم‌های اعدام صادره علیه بازداشت شدگان قیام اخیر ایران اقدام به دیوارنویسی و پخش تراکت کرده و شعار «آتش جواب اعدام» را بر دیوارهای شهر نوشته‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

نوید افکاری از معترضان قیام مرداد سال 97 ایران بود. او به ادعای دستگاه قضایی رژیم ایران به دلیل شرکت در این اعتراضات دستگیر و به جرم محاربه و همچنین قتل یک مامور امنیتی در جریان اعتراضات در شیراز و فهرستی از اتهامات دیگر به دو بار اعدام، 6 سال و 6 ماه حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.

اعدام نوید افکاری، قهرمان کشتی ایران، موجی از محکومیت‌های بین‌المللی و نفرت داخلی را علیه رژیم ایران برانگیخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy