Monday, Oct 5, 2020

صفحه نخست » شجریان به کما رفت، واکنش مدیرعامل بیمارستان به خبر مرگ استاد در صدا و سیما

Shajarian.jpg رادیو فردا - محمدرضا شجریان استاد موسیقی و آواز ایران، روز یکشنبه، ۱۳ مهر، بار دیگر به دلیل افت سطح هوشیاری و فشار خون به بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان جم تهران منتقل شد.

هیئت مدیره این بیمارستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آقای شجریان «با توجه به شرایط عمومی، قلبی - ریوی ناپایدار و افت سطح هوشیاری و فشار خون، به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد».

آخرین بار ۲۵ مرداد بود که محمدرضا شجریان به دلیل افت سطح هوشیاری و نیز شوک عفونی به بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده بود و پس از حدود ۱۰ روز، سوم مهرماه، از بیمارستان به خانه‌اش منتقل شد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

پزشکان آقای شجریان در اطلاعیه‌های قبلی خود صرفاً به افزایش یا کاهش سطح هوشیاری اشاره می‌کردند و روشن نمی‌کردند که میزان هوشیاری دقیقاً چه حد است، اما این بار مهرداد بهلولی، عضو تیم پزشکی شجریان، به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است میزان هوشیاری آقای شجریان به عدد ۵ رسیده و در حال حاضر در کما به سر می‌برد.



بر اساس معیار کمای گلاسکو، عدد ۳ به‌معنای کمای مطلق و عدد ۱۵ به‌معنای هوشیاری کامل است.

آقای بهلولی همچنین گفته است که «میزان پلاکت خون آقای شجریان نیز به‌شدت افت کرده و به عدد ۸ هزار که کاملاً خطرناک محسوب می‌شود رسیده است».

گفت‌وگوی مدیرعامل بیمارستان جم با یورونیوز درباره شایعه مرگ شجریان؛ «کذب است»

یورونیوز - بابک حیدری اقدم، مدیر عامل بیمارستان جم روز دوشنبه در گفت‌وگو با یورونیوز خبر درگذشت محمدرضا شجریان را تکذیب کرد.

پیش از این خبرگزاری صدا و سیما از مرگ وی خبر داده بود. با این وجود مقامات بیمارستانی که وی در آن بستری است این خبر را رد کردند.

آقای اقدم در گفت‌وگوی تلفنی خود در واکنش به این خبر گفت: «این خبر را به نقل یکی از همکارهای ما به نام دکتر بهلولی عنوان کردند، آقای دکتر با هیچکدام از خبرگزاری‌ها همچین صحبتی نداشته و این خبر کذب است.»

وی همچنین درباره وضعیت سلامتی آقای شجریان گفت: «استاد کماکان در آی سی یو هستند و تحت نظرند. ایشان تحت درمانند، دفعه قبل هم که بستری شدند مشکلاتی داشتند که رفع شد و مرخص شدند، امیدواریم که این دفعه هم همین اتفاق بیفتد و بهبود پیدا کنند و ترخیصشان کنیم»

👈مطالب بیشتر در یورونیوز

رئیس بیمارستان جم از مردم خواست تا وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان را «فقط از سایت بیمارستان پیگیری کنند» در افزود: «هر تغییری که در شرایط استاد باشد را از سایت بیمارستان اعلام می‌کنیم.»

همزمان حسن عباسی، پزشک معالج آقای شجریان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با بیان این‌که از روز گذشته وی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است نوشت: «شرایط عمومی ایشان پایدار نیست وگرفتاری زیادی داریم.»

وی در عین حال تاکید کرد که در حال حاضر «با کمک تمام همکاران پیوسته درخدمتشان هستیم ‌واقدامات گوناگون هرچه لازمست انجام می‌دهیم. درحال حاضرکه ساعت ۵/۲۰عصر می‌باشد شرايط هيچ فرقی نكرده و هيچ اتفاقی نیفتاده به شايعات توجه نكنيد.»

آقای شجریان به دلیل «شرایط قلبی-ریوی ناپایدار و افت سطح هوشیاری و فشار خون» در بیمارستان جم بستری شده است.

وی تا کنون بارها به دلیل بیماری تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy