Sunday, Oct 18, 2020

صفحه نخست » ایفای نقش ملکه کلئوپاترا توسط یک هنرپیشه اسرائیلی، به دنبال مخالفت شدید در مصر منتفی شد

B7D847A3-6C47-487B-8760-A7BEF73D0501.jpegرادیو اسراییل

گزیده شدن یک هنرپیشه زیبای روی اسرائیلی برای ایفای نقش کلئوپاترا ملکه زیبای مصری در یک فیلم که در آن کشور قرار است تهیه شود، جنجال بزرگی برانگیخته و برخی افراد در پیام های خود در شبکه های اجتماعی نوشته اند "چگونه است که ایفای نقش ملکه افسانه ای دوران امپراطوری مصر به یک هنرپیشه اسرائیلی سپرده می شود. این مخالفت شدید موجب گردید که تهیه کنندگان فیلم از این تصمیم خود منصرف شوند.

ملکه کلئوپاترا بنا بر افسانه های مصری، معشوقه یولیوس قیصر امپراطوری رم بوده است که تا کنون چندین فیلم دیگر نیز در این باره به روی اکران آمده است.

هنرپیشه جنجال برانگیز اسرائیلی که به علت زیبایی چهره و شرقی بودن آن برای ایفای این نقش گزیده شده بود، گال گادوت نام دارد که از شهرت جهانی برخوردار است.

یک بانوی مصری در پیام توییتری خود نوشته است: چگونه می توان نقش یک ملکه افسانه ای را که بخشی از تمدن و افتخارات مصر باستان است، به بانوی هنرپیشه ای سپرد که نه تنها یهودی است، بلکه اسرائیلی نیز می باشد. او نوشت: مگر در داخل مصر، زنان هنرمند و زیبارو کم هستند که این نقش به یک خانم اسرائیلی و یهودی سپرده می شود.

در مقابل، یک کاربر اهل عربستان نوشت: هنر، هنر است و مذهب و ملیت هنرپیشگان را نباید در ایفای نقش دخالت داد.

هالیوود در سال های گذشته درباره روابط عاشقانه کلئوپاترا با یولیوس قیصر رم، چندین فیلم ساخته که زیباترین هنرپیشگان وقت در آمریکا این نقش را ایفا کرده اند و اکنون یک کمپانی فیلمبرداری مصری، یک هنرپیشه اسرائیلی را برای این نقش بر می گزیند، ولی زیر فشار اعتراض ها، از تصمیم خود منصرف می شود.

سال گذشته نیز یک هنرپیشه محبوب مصری به نام عمرو وقاد اعلام کرد که قصد دارد در سری دوم فیلم "واندر وومن" (زن شگفت انگیز) با هنرپیشه اسرائیلی گال گادوت بازی کند. در آن هنگام نیز این خبر جنجال برانگیز شد و به دنبال اعتراض ها، منتفی گردید.

همین فیلم قرار بود سال گذشته در لبنان نیز روی اکران بیاید و به دنبال ابراز مخالفت های گروهای اسلامی و تعصب گرا، نمایش فیلم ممنوع گردید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy