Friday, Oct 23, 2020

صفحه نخست » آمریکا اقدامات هر چه بیشتری را برای مقابله با فعالیت‌های «خطرناک» ایران اتخاذ می‌کند

1D208EA8-789C-4806-A81B-A45DD2597690.jpegالعربیه فارسی

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا شنبه 24 اکتبر 2020 گفت سازمان جهانی کنترل اموال ناپاک، جمعه با انجام اصلاحاتی بر استانداردهای تقویت کنترل بر تامین مالی که با هدف دور زدن تحریم‌های ایالات متحده، سازمان ملل متحد و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی صورت می‌گیرد، موافقت کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای افزود که تصویب استانداردهای جدید از سوی سازمان گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در نشست هفته گذشته آن اقدام جهان در منع گسترش این گونه تسلیحات را تقویت می‌کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که کره شمالی و ایران به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل متحد و انتقال اموال برای «تقویت اهداف خطرناک»‌شان شبکه‌های پیچیده و محکمی شامل شرکت‌های جعلی تاسیس شده در بسیاری از کشورهای عضو گروه ویژه اقدام مالی، برپا کرده‌اند.
آمریکا از زمان ریاستش بر سازمان گروه ویژه اقدام مالی در سال‌های 2018 و 2019 فشارها را برای انجام این تغییرات آغاز کرده است. اکنون آلمان ریاست این گروه را که در سال 1989 تاسیس شده و شامل عضویت 37 کشور و سازمان‌‌‌های منطقه‌ای کمیساریای اروپا و شورای همکاری خلیجی می‌شود را بر عهده دارد.
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای خبری گفت که« همکاری FATF برای مقابله با فعالیت‌های مالی نامشروع در جهان مهم است، که از جمله آن (مقابله با) دور زدن مرتبط با کووید- 19، خطرات تامین مالی برنامه‌های گسترش سلاح و دیگر اولویت‌ها (مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم) است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy