Monday, Oct 26, 2020

صفحه نخست » ٨٠ تن از نیروهای وابسته به ترکیه در حملات هوایی روسیه کشته شدند

turkey_102520.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

در نتیجۀ حملات هوایی روسیه حدود هشتاد تن از شورشیان سوری تحت حمایت ترکیه در اردوگاهی در استان ادلب کشته و نود نفر دیگر زخمی شدند. این خونین ترین درگیری نظامی در این منطقه در هشت ماه گذشته بوده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، با اعلام این خبر افزوده است که جنگنده های روسیه در حملات خود یک پایگاه آموزشی گروه "فیلق الشام" را در شمال استان ادلب آماج گرفتند.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در حمله به این اردوگاه دست کم ٧٨ نفر کشته و حدود ٩٠ تن دیگر زخمی شدند، هر چند به گفتۀ همین منبع به دلیل وخامت وضعیت برخی از زخمی شدگان شمار کشته شدگان می تواند افزایش یابد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

سیف الرعد، سخنگوی جبهۀ آزادیبخش ملی، که مرکب از ائتلافی از گروه های شورشی وابسته به آنکارا است با تأئید این حملات مسکو و رژیم دمشق را به نقض آتش بس امضاء شده در مارس گذشته متهم کرده است. حدود نیمی از منطقۀ ادلب تحت کنترل جهادیون "حیات التحریر الشام"، شاخۀ قدیمی القاعده در سوریه است که در عین حال در استان های همجوار لاذقیه، حماء و حلب نیز حضور دارد.

***

سرزمین‌های شمال‌غرب استان ادلب، آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه است و فیلق الشام یکی از بزرگترین گروههای شورشی تحت حمایت ترکیه در خاک سوریه محسوب می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy