Wednesday, Oct 28, 2020

صفحه نخست » ماجرای نوزاد رها شده در توالت و معاینه اجباری مسافران زن در فرودگاه قطر

qatar_102820.jpgاس بی اس فارسی - ماریس پین وزیر خارجه استرالیا می گوید اوایل ماه جاری میلادی گروهی از زنان، از جمله ۱۸ زن استرالیایی، در ۱۰ هواپیمای مختلف در فرودگاه دوحه به زور مورد «معاینات داخلی» قرار گرفته اند و دولت قطر امروز در بیانیه ای در این باره ابراز «تاسف» کرده است.

این بازرسی ها و معاینات بدنی پس از آن صورت گرفته بود که در روز ۲ اکتبر یک نوزاد تازه متولد شده در یکی از توالت های فرودگاه بین المللی حمد پیدا شده بود.

این نوزاد تحت مراقبت های درمانی قرار گرفته بود و نجات پیدا کرده بود.

دولت استرالیا به طور رسمی «نگرانی شدید» خود را به قطر اعلام کرده بود و گفته بود این رفتار «توهین آمیز» و «شدیدا نامناسب» بوده است.

یکی از این زنان که به زور مورد بازرسی و معاینات بدنی قرار گرفته بود به ABC‌ گفت او جزو گروهی از شش زن بود که برای معاینه به آمبولانس های منتقل شده بودند.

وی گفت: «وقتی وارد (آمبولانس) شدیم یک زن با ماسک آنجا بود و بعد ماموران در آمبولانس را بستند و قفل کردند.»

به گزارش 7News، خانم پین به یک جلسه سنا گفت: «مسائل مطرح شده در مورد این موضوع خیلی نگران کننده و ناراحت کننده هستند.

وی اظهار داشت پیش از این که در این خصوص با وزیر خارجه قطر صحبت کند منتظر گزارش قطر در مورد این موضوع خواهد بود.

مطالب بیشتر در اس بی اس فارسی

خانم پین گفت در پی گفتگوهایی که با سفیر قطر در استرالیا داشته است امیدوار است این گزارش را در چند روز آینده دریافت کند.

شاخه نیوساوت ولز اتحادیه کارگران حمل و نقل روز پنجشنبه تشکیل جلسه خواهد داد تا در مورد بایکوت کردن شرکت هواپیمایی دولتی Qatar Airways‌ رای گیری کند.

دولت قطر امروز در بیانیه ای اعلام کرد در مورد «هرگونه ناراحتی و یا نقض آزادی های شخصی» که صورت گرفته است متاسف است ولی می گوید معاینه این زنان که عازم سیدنی بودند برای «جلوگیری از فرار افرادی که مرتکب این جنایت وحشتناک شده اند» بوده است.

در این بیانیه دولت قطر آمده است: «این نوزاد دختر از چیزی که ظاهرا یک تلاش شوکه کننده برای قتل وی بوده است نجات پیدا کرده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy