Thursday, Oct 29, 2020

صفحه نخست » تلاش ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا + «اشتباه احمقانه» هکرهای ایرانی

ply_102920.jpgایران پلی گراف - اخیراً ایمیل‌های تهدیدآمیزی از طرف یک گروه راست‌گرا و افراطی آمریکایی به نام پسران مغرور (Proud Boys) برای طرفداران بایدن فرستاده شده و گیرندگان را تهدید کرده است که بایستی به ترامپ رای بدهند! این ایمیل‌ها که مخصوصاً ایالت فلوریدا را هدف گرفته، همچنین حاوی یک ویدیو است که ادعا می‌کند سیستم انتخاباتی آمریکا هک شده و قابل اعتماد نیست.

«جان راتکلیف» مدیر امنیت ملی آمریکا، دستگاه‌های امنیتی ایران را متهم کرده که هویت این گروه راست‌گرا را جعل کرده‌اند و گفته ایران و روسیه به دنبال ایجاد هرج و مرج، تشویش و اضطراب در جامعه آمریکا و تضعیف اعتماد عمومی به دموکراسی آمریکایی هستند. راتکلیف یادآور شد که ایران قبلاً هم برای تحریک ناآرامی‌های اجتماعی در آمریکا سراغ ارسال نامه‌های جعلی رفته بود.

کارشناسان می‌گویند ایران در این ایمیل‌ها با استفاده از روانشناسی معکوس در حال تولید نفرت علیه طرفداران رئیس جمهور فعلی آمریکاست. ارتش سایبری جمهوری اسلامی قبلاً در شبکه‌های مجازی فارسی هم از این تاکتیک علیه مخالفان خود استفاده کرده بود، به این صورت که با انبوه اکانت‌های فیک یا ترول‌های ظاهراً اپوزیسیون و استفاده از ادبیات تهاجمی رکیک، کوشیده بود مخالفان خود را نیروهای نامعقول، پرخاشگر و خطرناک معرفی کند.

View this post on Instagram

. ❌ اخیراً ایمیل‌های تهدیدآمیزی از طرف یک گروه راست‌گرا و افراطی آمریکایی به نام پسران مغرور (Proud Boys) برای طرفداران بایدن فرستاده شده و گیرندگان را تهدید کرده است که بایستی به ترامپ رای بدهند! این ایمیل‌ها که مخصوصاً ایالت فلوریدا را هدف گرفته، همچنین حاوی یک ویدیو است که ادعا می‌کند سیستم انتخاباتی آمریکا هک شده و قابل اعتماد نیست . ❌ «جان راتکلیف» مدیر امنیت ملی آمریکا، دستگاه‌های امنیتی ایران را متهم کرده که هویت این گروه راست‌گرا را جعل کرده‌اند و گفته ایران و روسیه به دنبال ایجاد هرج و مرج، تشویش و اضطراب در جامعه آمریکا و تضعیف اعتماد عمومی به دموکراسی آمریکایی هستند. راتکلیف یادآور شد که ایران قبلاً هم برای تحریک ناآرامی‌های اجتماعی در آمریکا سراغ ارسال نامه‌های جعلی رفته بود . ❌ کارشناسان می‌گویند ایران در این ایمیل‌ها با استفاده از روانشناسی معکوس در حال تولید نفرت علیه طرفداران رئیس جمهور فعلی آمریکاست. ارتش سایبری جمهوری اسلامی قبلاً در شبکه‌های مجازی فارسی هم از این تاکتیک علیه مخالفان خود استفاده کرده بود، به این صورت که با انبوه اکانت‌های فیک یا ترول‌های ظاهراً اپوزیسیون و استفاده از ادبیات تهاجمی رکیک، کوشیده بود مخالفان خود را نیروهای نامعقول، پرخاشگر و خطرناک معرفی کند . این ویدیو را تماشا کنید. . #ایران #انتخابات_آمریکا #ترامپ #بایدن #بایدن_ترامپ #سپاه_پاسداران #خامنه_ای #ارتش_سایبری

A post shared by ایران پلی‌گراف (@iranpolygraph) on

معمولاً ثابت کردن نقش یک دولت در حملات سایبری ماهها و اغلب سالها طول می‌کشد. اما چرا ردپای جمهوری اسلامی اینقدر سریع پیدا شد؟ رویترز نوشته به دلیل یک «اشتباه احمقانه» از هکرهای ایرانی.

هکرها با ایمیل‌های خود ویدیویی پخش می‌کردند که با هدف بی‌اعتباری سیستم انتخاباتی آمریکا ساخته شده است. در بخشی از این ویدیو صفحه یک کامپیوتر هنگام حمله به سیستم انتخاباتی آمریکا نمایش داده شده است. ظاهراً همین چند ثانیه کافی بوده تا چند سرنخ مهم مثلاً کدهای رایانه، نام پرونده‌ها، مسیر پرونده‌ها و آی پی اینترنت هکرها شناسایی شود و نهایتاً با استفاده از داده‌های سایر جریان‌های اطلاعاتی از جمله رهگیری‌های ارتباطی، وابستگی این هکرها به ایران ثابت شود. به گفته تحلیلگران امنیتی، آدرس آی پی هکرها از طریق یک سرویس آنلاین به نام Worldstream میزبانی می‌شود که در هک های قبلی هکرهای وابسته به سپاه پاسداران نیز از آن استفاده شده بود. به نوشته رویترز، آمریکا حالا دنبال این است که بفهمد دقیقاً چه کسی در ایران فرماندهی حمله را بر عهده داشته است.

با آن که ایران بودجه عظیمی در حوزه سایبری نظامی هزینه می‌کند اما این جور گاف‌ها قبلاً هم سابقه داشته است. نمونه مشهور آن پخش یک ویدیوی کوتاه درباره بازدید محمود احمدی‌نژاد از تاسیسات اتمی نطنز در سال 1385 بود. در بخشی از این ویدیو، احمدی‌نژاد کنار یک کامپیوتر ایستاده و یکی از متخصصان نطنز که ماسک بر صورت دارد، توضیحاتی ارایه می‌کند. گفته می‌شود محتوای روی صفحه مانیتور این کامپیوتر اطلاعات ارزشمندی را افشا کرد که بعداً در جریان حمله سایبری استاکس نت مورد استفاده طراحان ویروس قرار گرفت.

آمریکا سه نهاد ایرانی را به خاطر برنامه‌ریزی این حملات سایبری و دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تحریم کرده که همگی وابسته به سپاه و شاخه برون مرزی آن یعنی سپاه قدس هستند. مهمترین این نهادها «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» است که از سال 1386 تاسیس شده و ظاهراً بودجه هنگفتی در اختیار دارد. این اتحادیه تمام رسانه‌های صوتی و تصویری وابسته به ایران و شبه نظامیان خارجی‌اش در لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان را گرد هم جمع کرده و یک کانون متمرکز فرماندهی به نام «اتاق فکر رسانه» راه اندازی کرده است. طیف سخنرانان یکی از همایش‌های این اتحادیه که در مشهد برگزار شد (از علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی تا اسماعیل هنیه، سید عمار حکیم، نماینده حوثی‌ها و نماینده ارشد حزب الله لبنان) نشان می دهد این نهاد جایگاهی استراتژیک در امپراطوری تبلیغاتی جمهوری اسلامی دارد.

نهاد دوم، «موسسه بیان رسانه گستر» است که آن هم در سال 1386 تاسیس شده و مدیریتش بر عهده حجت الاسلام «علی کریمیان» است. آقای کریمیان همزمان دبیرکلی نهاد تحریم شده اول یعنی « اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» را هم بر عهده دارد و گفته می‌شود از روحانیون عضو سپاه قدس است.

سومین نهاد تحریم شده نیز «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» است که هر چند اطلاعات زیادی از آن در دست نیست، اما در دو سال گذشته در کانون توجه بوده. تقریباً تمام اکانت‌های وابسته به جمهوری اسلامی که اخیراً توسط فیس بوک، توییتر و اینستاگرام بسته شده‌اند، به این ظاهراً «اتحادیه» وابسته بودند. خبرگزاری رویترز مدتی قبل گزارشی تحقیقی درباره این نهاد منتشر کرد که نتیجه می‌گرفت «شبکه تبلیغاتی حکومت ایران در رسانه‌های اجتماعی بسیار وسیع‌تر از چیزی است که عمدتا تصور می‌شود». مسئولیت اعضای این «اتحادیه» در ستاد راهپیمایی اربعین که توسط سپاه قدس مدیریت می‌شود، نشانه‌ای واضح از وابستگی این نهاد به سپاه قدس است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy