Tuesday, Nov 3, 2020

صفحه نخست » دیوارکشی اطراف کاخ سفید به دلیل ترس از اعتراضات خیابانی

ایندیپندنت فارسی - رسانه‌های آمریکایی از کشیدن دیوارهای موقت دور کاخ سفید خبر دادند. این دیوارها به صورتی است که نتوان از آنها بالا رفت. همچنین درهای و پنجره‌های مغازه‌ها هم با پوشش‌های چوبی حفاظت شده است.

wall.jpgای‌بی‌سی، اعلام کرد که روز دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه دیوارهای مضاعفی دور میدان لافایت، در سراسر خیابان پنسیلوانیا کشیده شده‌است. این همان محلی است که معترضان به تبعیض نژادی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، این دیوارکشی موقت است و بخشی از تدابیری به شمار می‌رود که به دلیل احتمال اعتراضات، در واشنگتن دی‌سی و سایر شهرها اتخاذ شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سایه تهدید خشونت‌های احتمالی

ایران اینترنشنال - میلیون‌های آمریکایی در حالی به پای صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری این کشور فراخوانده شده‌اند که این انتخابات به دلیل شیوع کرونا و همچنین تهدیدها و خشونت‌های احتمالی پس از آن، با رای‌گیری‌های پیشین متفاوت است.

در شهرهای بزرگ آمریکا، مغازه‌ها در اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از تخریب‌های احتمالی پس از انتخابات، بسته شده‌اند. این در حالی است که معمولا انتخابات در آمریکا در دوران مدرن، به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده است.

storeboarded.jpgرویترز از اقدام برخی از آمریکایی‌ها به خرید اسلحه پیش از اعلام نتیجه انتخابات خبر داده و آن را بیانگر تنش‌های این دور از انتخابات دانسته است.

یک فروشنده اسلحه در ایالت پنسیلوانیا به این خبرگزاری گفت: «مهم نیست که چه کسی وارد [کاخ سفید] شود، آنها [خریداران اسلحه] احساس می‌کنند که درگیری‌های شهری روی خواهد داد.»

او که طرفدار دونالد ترامپ است، ادامه داد: «مردم در اینجا به دنبال درگیری نیستند، اما اگر درگیری شود، آنها از املاک و شیوه زندگی خود محافظت می‌کنند.»

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و دیگر گروه‌های مدافع حقوق مدنی اعلام کرده‌اند که از نزدیک نشانه‌های تهدید و ارعاب از سوی رای‌دهندگان را دنبال می‌کنند.

شعبه این اتحادیه در ایالت جورجیا حدود ۳۰۰ وکیل را در ۵۰ مکان «داغ» از جمله ۱۵ مرکز رای‌گیری در آتلانتا مرکز این ایالت که احتمال وقوع مشکلات انتخاباتی در آنجا بیشتر ارزیابی شده، اعزام کرده است.

همچنین اداره حقوق مدنی وزارت دادگستری آمریکا نیروهای خود را به ۱۸ ایالت برای نظارت در این زمینه فرستاده است. در این میان برخی از این ایالت‌ها، پیشتر در جریان اعتراضات اخیر آمریکا محل درگیری بوده است.

با توجه به آنچه در اعتراضات اخیر آمریکا روی داد، پلیس و صاحبان مغازه‌ها در آمریکا از اقدامات پیشگیرانه خبر داده‌اند.

به عنوان نمونه، در نیویورک، ساختمان میسیز و همچنین آسمان‌خراشی که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در آن واقع است، روز سه‌شنبه تعطیل شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy