Tuesday, Nov 3, 2020

صفحه نخست » نجات دختر سه ساله پس از چهار روز + فیلم

دویچه وله - غریو شادی و شکر امدادگران؛ دختربچه‌ای پس از ۹۱ ساعت از زیر آوارها زنده بیرون آورده شد و جست‌وجو برای پیدا کردن مادر او ادامه دارد. آیدا پشت ماشین لباسشویی گیر افتاده و صدمه‌ ندیده بود اما به شدت تشنه بود.

girl.jpgدختربچه‌سه ساله‌ای که در زلزله ۷ ریشتری ازمیر، پشت ماشین لباسشویی گیر افتاده و صدمه چندانی ندیده بود، پس از حدود چهار روز، از زیر آوارها بیرون کشیده شد. صحنه خارج کردن آیدا گزگین از تل بتن و خاک، از تلویزیون دولتی ترکیه پخش شد و بینندگان را تکان داد.

احمد چلیک، یکی از امدادگران به شبکه تی‌آرتی گفت: «اول صدایی را از جرز بین آوارها شنیدم. سرم را که داخل شکاف کردم، بچه را دیدم که گفت خیلی تشنه‌ است.»

آیدا اول آب و آیران (دوغ) خواسته و بعد پرسیده که مادرش کجاست.

شبکه سی‌ا‌ن‌ان ترک می‌گوید احتمالا مادر آیدا هنوز زیر آوارهاست و کاوش‌برای یافتن او ادامه دارد. مقامات ترکیه گفته‌اند که حال آیدا خوب است و آسیب بدنی خاصی ندیده است.

عملیات امدادگران در چهار مجتمع ساختمانی برای نجات احتمالی جان به‌دربردگان همچنان ادامه دارد. یک روز قبل هم دو دختر دیگر از آوارها زنده بیرون کشیده شدند: یک بچه سه ساله پس از ۶۵ ساعت از وقوع زلزله و یک دختر ۱۴ ساله پس از ۵۸ ساعت محبوس بودن زیر خاک.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

زلزله مهیب روز جمعه غرب ترکیه و بخش‌هایی از یونان را لرزاند. طبق تازه‌ترین آمار، بیش از ۱۰۰ نفر در این زمین‌لرزه جان خود را از دست داده و ۹۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند. در جزیره ساموس یونان نیز دو جوان دبیرستانی در زمان بازگشت از مدرسه زیر آوار یک دیوار مدفون شده و جان باختند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy