Tuesday, Nov 3, 2020

صفحه نخست » هشدار خطر حمله تروریستی در بریتانیا

uk_110220.jpgبی بی سی - در بریتانیا اعلام شده است که احتمال حمله تروریستی در این کشور از "بالقوه" به "شدید" افزایش پیدا کرده که معنی آن این است که احتمال چنین حمله‌ای بالاست.

این تصمیم به این معناست که مسئولان امنیتی بریتانیا معتقدند که احتمال وقوع یک حمله تروریستی زیاد است اما اطلاعاتی از یک حادثه قریب الوقوع مشخص وجود ندارد.

سطح 'هشدار خطر حمله تروریستی ' در بریتانیا در پی تیراندازی دیشب در شهر وین اتریش افزایش داده شد.

هفته گذشته هم سه نفر در حمله با چاقو در نیس فرانسه کشته شدند و یک ماه پیش هم یک معلم در مقابل مدرسه‌ای در نزدیکی پاریس کشته شد.

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا در توییتی اعلام کرد که این "اقدامی پیشگیرانه" است و این تصمیم بر اساس "هیچ تهدید مشخصی گرفته نشده است."

او افزود: "مردم باید همچنان هشیار باشند و هر فعالیت مشکوکی را به پلیس گزارش دهند."

ارزیابی سطح هشدار امنیتی توسط سازمان "مرکز تجزیه و تحلیل مشترک تروریسم" (JTAC) که بخشی از سازمان امنیت داخلی بریتانیا ام آی ۵ است، گرفته شده. توصیه‌های این سازمان مستقل از دولت است.

سه سال پیش و در پی "حمله تروریستی" به یک کنسرت در شهر منچستر درجه 'هشدار خطر حمله تروریستی ' به بالاترین سطح ممکن یعنی "حیاتی" افزایش داده شد.

پس از آن در ماه سپتامبر همان سال (۲۰۱۷) انفجار یک بمب در مترو لندن در ایستگاه پارسونز گرین باعث شد که دوباره سطح هشدار به بالاترین حد ممکن یعنی حیاتی برده شود.

سطح هشدار امنیتی همچنان "شدید" بود تا نوامبر سال گذشته که به سطح کمتر "بالقوه" کاهش یافت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy