Sunday, Nov 8, 2020

صفحه نخست » جزئیات باورنکردنی ثروت محمد امامی، مهریه نجومی در طلاق همسر اول

rokna8.jpgرکنا: یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات امامی (تهیه کننده شهرزاد) و دیگر متهمان به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.

نماینده دادستان گفت: حاجیان یک مبایعه نامه به تاریخ مقدم تنظیم و عنوان می‌کند که قیمت این ملک ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. عنوان می‌کند که خانم شامانی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن را بابت ملک آقای غندالی در خیابان امیدوار و یک مبلغی را به عنوان ویلایی در شمال و یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان هم چک طبقه ششم همان خانه‌ای را که رهن داده بودند را بابت ثمن معامله در نظر می‌گیرد.

ماجرای خانه میلیاردی نیاوران محمد امامی به همسرش

قهرمانی اضافه کرد: غندالی گفت به مجتبی بهشتی پول دادم تا ماشین وارد کند؛ سوال من این است که آقای غندالی شما که این پول‌ها را می‌دادید آیا قرارداد منعقد نمی‌کردید؟ شما که می‌گویید در حد وزیر بودید چرا وقتی پولی را منتقل می‌کردید قرارداد نمی‌بستید؟ مجتبی بهشتی در لندن است ما او را پیدا کردیم؛ او اساسا منکر معامله با غندالی در مورد ملک شد.


نماینده دادستان گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان شرکتی است که در سال ۷۴ بر اساس قانون تصویب شده است لذا ما این شرکت را دولتی می‌دانیم و دیوان محاسبات نیز در نتیجه استعلام ما رسما اعلام کرد که وزیر آموزش و پرورش باید در مورد صندوق ذخیره فرهگیان پاسخگو باشد. قهرمانی اظهارداشت: معاون حقوقی رییس جمهوری نیز اعلام کرده که پرداخت‌های دولت به صندوق از بابت کمک بوده است؛ به هر روی، این تصمیم دادگاه است که این شرکت را دولتی یا غیر دولتی بداند.


وی گفت: آقای غندالی در دفاعیاتش از فساد قنبری سخن گفت؛ آقای غندالی شما باید از اتهاماتی که متوجه خودتان است دفاع کنید و اگر سندی از فساد قنبری دارید آن را حتما به من ارائه دهید تا پیگیری کنم.

قهرمانی اظهار داشت: در صدور ضمانت‌نامه‌ها غندالی نقش اصلی را داشته است؛ آقای غندالی سوال من را پاسخ دهید شما وقتی در بانک سرمایه بدون مجوز سرپرست می‌شوید آقای مجید زاهدی را که تمام فسادهای امامی در بانک سرمایه متوجه او است، به بانک سرمایه می‌آورید؛ آقای غندالی شما چرا مجید زاهدی را مدیر عامل بانک سرمایه کردید؟ و چرا وقتی پرویز احمدی آقای زاهدی را برکنار کرد شما نیز احمدی را برکنار کردید و به حیدرآبادی تکلیف کردید که زاهدی را بیاورد؟


وی افزود: در خصوص ضمانت‌نامه‌ها ما اعضای هیات مدیره بانک سرمایه را آوردیم و آن‌ها متفقا اعلام کردند که غندالی در هیات مدیره می‌نشست و می‌گفت این شرکت‌های صندوق است و به آن‌ها تسهیلات بدهید در حالی که این شرکت‌ها گردش مالی نداشتند؛ همچنین غندالی برای صدور ضمانت‌نامه‌ها به شرکت‌های مزبور نیز امضای خود را درج نمی‌کرد، چون سهامدار بود و اصلا حق امضا نداشت، اما حضورش در جلسات هیات مدیره برای مصوب شدن پرداخت ضمانت‌نامه‌ها به این شرکت‌ها تعیین کننده بوده است.


قهرمانی ادامه داد: آقای سیاوشی که بازپرس پرونده بود وقتی امامی را بازداشت کرد، در همان شب آقای حاجیان به خانه او مراجعه کرد و کیفش را که پر از ارز و دلار بود به آقای سیاوشی نشان داد؛ آقای سیاوشی حاضر است در این رابطه در دادگاه صحبت کند.


وی ادامه داد: به غندالی به عنوان پاداش ۲۰۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی می‌دهند و خانم شامانی این کارت‌های هدیه را به قادری که کارمند امامی بود می‌دهد تا او این‌ها را نقد کند؛ سوال اینجاست اگر صندوق می‌خواست پاداش بدهد چرا به حساب آقای غندالی نریخت و چرا در قالب کارت هدیه داد که قابل ردگیری نباشد.


نماینده دادستان گفت: آقای غندالی دارای دو همسر است و همسر نخست خود را نیز طلاق نداده است و ما در روند تحقیقات موارد خلافی را در مورد همسر اول او نیافتیم و این نکته نیز جالب است بگویم که وقتی ما خانم شامانی همسر دوم آقای غندالی را بازداشت کردیم خبرنگاران به سراغ آقای غندالی رفتند و از او پرسیدند که آیا همسرتان بازداشت شده است که غندالی پاسخ داد نه همسر من اکنون در خانه است! در واقع آقای غندالی پاسخش به این پرسش هم درست و هم غلط بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy