Tuesday, Nov 10, 2020

صفحه نخست » نماینده آمریکا در امور ایران: بازگشتی به توافق هسته‌ای در کار نیست

us.jpg العربیه - الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، روز سه شنبه در مصاحبه‌ای گفت، دولت دونالد ترامپ فشارهای حداکثری خود را علیه ایران تا روز سوگند جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا ادامه خواهد داد.

او گفت برای دولت منتخب جو بایدن بسیار مشکل خواهد بود که بتواند دوباره ایالات متحده را به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بازگردد.
آبرامز این اظهارات را در مصاحبه با خبرنگاران هنگام سفر به اسرائیل که به شدت با توافق هسته‌ای ایران مخالف است، ایراد کرد.

آبرامز گفت: «واقعا مهم نیست چه کسی روز ۲۰ ژانویه رئیس جمهوری آمریکا ‌شود، در هر صورت مذاکره‌ای با ایران انجام نخواهد شد».
او تاکید کرد که موضع دولت ترامپ نسبت به نتایج انتخابات این است که مسئله انتخابات را هنوز نهائی نمی‌داند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

آبرامز افزود: «احتمال بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک معروف به (برجام) هنوز در هاله‌ای از شک و تردیک است».

بایدن در جریان کمپین انتخاباتی خود از بازگشت به برجام که طی آن ایران پذیرفت که فعالیت اتمی خود را محدود کند، سخن گفته است اما اکنون بسیاری از مقامات آمریکایی از ایلوت آبرامز می‌گویند بازگشت به توافق هسته‌ای در سال ۲۰۲۱ به این سادگی هم نیست.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از توافقی که ایران با قدرت‌های جهانی در دوره ریاست جمهوری اوباما آن امضا کرده بود، خارج شد. او این توافق را بدترین توافق در تاریخ آمریکا دانست.

آبرامز افزود، اگر به سپتامبر و اکتبر نگاه کنید، خواهید دید تحریم‌ها اعمال شدند و این روند در نوامبر و دسامبر هم ادامه خواهد داشت، زیرا به سیاست‌ها مربوط است نه انتخابات این در واقع به سیاست خارجی ایالات متحده مربوط است.

آبرامز تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران تنها مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای تهران نیست بلکه مربوط به نقض حقوق بشر و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه‌ است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy