Tuesday, Nov 24, 2020

صفحه نخست » ارتش آذربایجان وارد مناطق جدیدی در ارمنستان می‌شود

Azarbaijan.jpg العربیه - وزارت دفاع آذربایجان روز چهارشنبه، ۲۵ نوامبر اعلام کرد، ارتش این کشور وارد منطقه «کالباجار» شده است.

طبق بیانیه ارتش آذربایجان این یکی از مناطقی است که در توافق اخیر میان ایروان و باکو، نیروهای ارمنی متعهد شدند که آن را به آذربایجان واگذار کنند. توافق اخیر که با نظارت و میزبانی روسیه صورت گرفت، به جنگ خونین اطراف منطقه «قره‌باغ» پایان داد.

طبق توافق‌نامه آتش‌بس که دو هفته پیش توسط روسیه میان باکو و ایروان انجام شد، ارمنستان متعهد شد مناطقی را که خارج از مرزهای «قره‌باغ» در اختیار داشت، به آذربایجان تحویل دهد.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

منطقه «آغدام» اولین منطقه‌ای بود که شامل این توافق برای بازپس‌گیری سرزمین آذربایجان بود که تحویل داده شد.

قرار بود روند پازپسگیری مناطق قره باغ در ۱۵ نوامبر انجام گیرد اما آذربایجان به دلایل شرایط آب و هوای زمستانی با درخواست ارمنستان برای تاخیر تحویل این مناطق موافقت کرد.

مقامات آذربایجانی گفتند که وخیم شدن شرایط آب و هوایی برای عقب نشینی نیروهای ارمنی و انتقال غیرنظامیان از راه‌های صعب العبور این مناطق که اغلب کوهستانی است، مسئله تخلیه این مناطق را دشوار کرد.

تصاویر ویدیویی که روز چهارشنبه توسط وزارت دفاع آذربایجان منتشر شد، نشان می‌دهد که نیروهای این کشور در حال انجام عملیات مین‌روبی از مناطق آزاد شده هستند.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد، کار واحدهای مهندسی مین روبی و پاکسازی مناطق با موفقیت به اتمام رسیده و جاده‌های دشوار کوهستانی در طول مسیر حرکت نیروها از مین پاکسازی و برای استفاده آماده شده‌ است.

گفتنی است که منطقه «قره باغ» کوهستانی به عنوان بخشی از سرزمین آذربایجان است، اما از زمان جنگ جدایی طلبانه در سال ۱۹۹۴ تاکنون تحت کنترل نیروهای قومییت ارامنه مورد حمایت ارمنستان بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy