Friday, Nov 27, 2020

صفحه نخست » اولین واکنش رادیو اسرائیل به ترور "سرپرست برنامه های اتمی و موشکی" ایران

terror4_112720.jpg رادیو اسرائیل - رسانه های حکومت ایران خبر دادند فردی به نام محسن فخری زاده که پدر برنامه های اتمی رژیم معرفی گردیده، در یک سوء قصد گستاخانه در خیابانی در تهران هدف قرار گرفته و از پای درآمده است و احتمال ا افراد دیگری نیز کشته یا زخمی شده اند. در جریان این رویارویی مسلحانه، یک انفجار بزرگ نیز رخ داد و محافظین فخری زاده به سوی مهاجمین شلیک کردند ولی نتوانستند به آن ها آسیب برسانند.

نام محسن فخری زاده به عنوان پدر برنامه های هسته ای رژیم ایران، برای نخستین بار توسط بنیامین نتانیاهو در یک همایش رسانه ای، به آگاهی جهانیان رسید و نتانیاهو هشدار داده گفت: «در آینده، باز هم از این فرد خواهید شنید».

رسانه های حکومت ایران این سوء قصد ماهرانه را به عوامل دولت اسرائیل نسبت دادند، ولی دولت اسرائیل نسبت به آن سکوت کرده است.

نام فخری زاده در اسنادی دیده می شد که از بایگانی اتمی رژیم ایران، در محله شورآباد تهران به اسرائیل آورده شد و شامل تقریبا یکصد هزار سند کتبی و عکس و گراف و سی دی بود.

netenterror.jpgگفته شده که یک بخش از فعالیت فخری زاده مصروف ساخت کلاهک اتمی برای نصب به روی موشک های جنگی بوده است.

کارشناسان می گویند که ترور او در وسط تهران، نه تنها یک شکست عملیاتی و اطلاعاتی برای رژیم است، بلکه ضربه بزرگی نیز به ادامه برنامه های اتمی رژیم وارد می آورد.

حکومت ایران هفته پیش اعلام کرد که غنی سازی اورانیوم را به سطح بیست درصد بالا می برد و همچنین بر خلاف تعهدات پیشین خود، سانتریفیوژهای نسل جدید را به کار می اندازند که اورانیوم را با سرعت ده ها برابر غنی می کند.

نام محسن فخری زاده، در فهرست تحریم های سازمان ملل قرار داشت.

7bf5a7a.jpgحکومت اسلامی ایران در سال های اخیر سوء قصد به جان دست کم پنج نفر را که همگی دانشمندان اتمی توصیف گردیدند انتشار داد و همه این موارد را به اسرائیل نسبت داد.

رژیم که از یافتن عاملان واقعی این سوء قصدها عاجز مانده بود، چند تن افراد را بازداشت کرد و ضمن شکنجه آن ها را ناچار ساخت مسؤولیت اجرای این قتل ها را به عهده بگیرند. ولی اکثر این افراد ناپدید شدند و خبری از سرنوشت آن ها در دست نیست.

سپاهی حسین دهقان وزیر دفاع پیشین رژیم، که اکنون مشاور علی خامنه ای در امور جنگی می باشد، در واکنشی تهدید کرد که رژیم ایران قاطعانه از اسرائیل انتقام خواهد گرفت.

سپاهی دهقان که به طور رسمی خود را برای احراز مقام ریاست جمهوری نامزد کرده است، در پیام توییتری خود نوشت که انتقام از اسرائیل سخت و دردناک خواهد بود.

فخری زاده هنگامی که اتومبیل حامل او در حال حرکت بود، از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و بلافاصله به هلاکت رسید. این شیوه تروز نشان می دهد که سوء قصد کنندگان افراد بسیار حرفه ای بوده اند.

90a986.jpgفخری زاده ظاهرا ریاست نهادی را به نام "سازمان پژوهش های دفاعی" را به عهده داشت، ولی ماموریت واقعی او پیشبرد برنامه های هسته ای، در کنار برنامه های موشکی بود.

سپاهی دهقان در پیام توییتری خود نوشت: «صهیونیست ها می کوشند فشار حداکثری بر ایران را شدت بخشند و یک جنگ تمام عیار به راه اندازند، ولی واکنش ایران به شیوه ای خواهد بود که آن ها را از کرده خود پشیمان خواهد ساخت».

شش ماه پیش نیز کارگاه مونتاژ سانتریفیوژهای نسل جدید حکومت ایران در نطنز، در یک انفجار اسرارآمیز ویران شد و این حادثه نیز به عوامل وابسته به اسرائیل نسبت داده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy